17 آوریل 2024 - 19:26

بسته تشویقی برای حضور گردشگران چینی در تهران

4 ژانویه 2020 - 11:00 dsfr.ir/gc5la

بسته تشویقی برای حضور گردشگران چینی در تهران

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران با اشاره به اینکه برای جذب گردشگران در سال نو چینی برنامه خواهیم داشت گفت: در صدد هستیم تا در بازه زمانی چهارم تا بیستم بهمن ماه بسته های تشویقی برای حضور گردشگران چینی ارائه دهیم.

پرهام جانفشان عراقی اظهار داشت: با همکاری و مشارکت بخش خصوصی به مناسبت سال نو چینی بسته های تشویقی برای حضور گردشگران چینی از تاریخ ۴ الی ۲۰ بهمن ماه در تهران ارائه می شود.

وی با بیان اینکه کشور چین به عنوان یک مقصد هدف برای جذب گردشگران خارجی به ایران به دلیل جمعیت بالای مسافر، نزدیکی مسافت و اشتراکات فرهنگی شناخته می شود گفت: عرضه بسته های تشویقی می تواند گردشگران چینی را برای سفر تعطیلات سال نو به ایران ترغیب کند.

جانفشان افزود: برنامه های سال نو چینی شامل جشن های مرتبط با آداب و رسوم سال نو چینی، تخفیف در مراکز اقامتی و پذیرایی، حضور راهنمایان چینی زبان در موزه ها و مراکز گردشگری می باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس دستور العمل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تهران به عنوان یکی از ۱۰ استان منتخب در اجرای برنامه های سال نو چینی برای جذب گردشگران می باشد، که انتظار می رود تا با اعلام برنامه ها پیش بینی شده به تورگردانان این کشور موجب حضور بیشتر گردشگران چینی در تهران شود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران خاطر نشان کرد: جلسات متعددی با حضور نمایندگان بخش خصوصی به منظور برنامه ریزی رویداد سال نو چینی در استان تهران بر اساس سلایق گردشگران چینی برگزار شده است.

سال نو از مهمترین تعطیلات سنتی مردم چین است. گاهشماری چینی، گاهشماری ترکیبی شمسی-قمری است و حرکت خورشید، ماه و ستارگان، تعیین کننده روزها، ماه ها و سال ها هستند.

هر سال، در بهمن ماه مراسم سال نو چینی برگزار می شود. سال نو، با پدیدار شدن ماه در نخستین روز سال آغاز می شود و به همین علت گاه به آن سال نوی قمری نیز گفته می شود. جشن سال نو، عموماً پانزده روز به طول می انجامد و با جشن فانوس پایان می یابد. در بیشتر کشورهایی که چینی ها اکثریت را تشکیل می دهند یا اقلیت قدرتمندی هستند، سال نوی چینی جشن گرفته می شود؛ از آن جمله می توان به چین، هنگ کنگ، تایوان، برونئی، کره شمالی و کره جنوبی، مغولستان، نپال، بوتان، ویتنام، سنگاپور، اندونزی، مالزی، فیلیپین و تایلند اشاره کرد.

براین اساس در بسته حمایتی نیز با تخفیف در هزینه ها و تامین ذائقه های تفریحی و توریستی چینی ها زمینه های حضور و جذب گردشگران را به ایران فراهم می کنند. 

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1