19 مارس 2024 - 07:33

شهرهای کشور از منظر گردشگری رتبه بندی می شوند

1 ژانویه 2020 - 09:00 dsfr.ir/rs7jk

شهرهای کشور از منظر گردشگری رتبه بندی می شوند
wikimedia.org
بیرجند

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از رتبه بندی شهرهای کشور از منظر گردشگری خبر داد و گفت: در رتبه بندی و سطح بندی شهرها و استان های کشور موارد مختلفی از جمله میزان فعالیت مسوولان منطقه و معرفی جاذبه های گردشگری ارزیابی خواهد شد.

ولی تیموری روز دوشنبه در بازدید از هتل کوهستان بیرجند و افتتاح فاز دوم این مجموعه افزود: گردشگری به عنوان یکی از فعالیت های پویای اقتصادی نقش مهمی در توسعه مناطق دارد.

وی با بیان اینکه طرح رتبه بندی شهرها از منظر گردشگری زمینه رقابت بین استان ها را نیز فراهم خواهد کرد گفت: در زمینه معرفی جاذبه های گردشگری و تبلیغات نیاز به کار و تلاش بیشتر داریم.

معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: سرمایه گذاران حوزه گردشگری باید تبلیغات را نوعی سرمایه گذاری بدانند اما در این زمینه کم توجهی می شود و حتی برخی سرمایه گذاران تبلیغات را نوعی دور ریختن منابع می دانند.

وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی بایستی از ظرفیت هتل های منطقه برای میهمانان خود استفاده کنند و این موضوع سبب افزایش انگیزه سرمایه گذاران و هتل داران نیز می شود.

تیموری گفت: به موجب ماده ۲۴ قانون مدیریت خدمات کشور، دستگاه های دولتی حق ندارند برای خود مهمانسرا ایجاد کنند لذا باید از ظرفیت هتل ها بیشتر استفاده شود.

وی ایجاد هتل های مناسب را آبروی منطقه دانست و اظهار داشت: مقامات محلی باید در این زمینه به سرمایه گذاران کمک کنند چراکه هتل به نوعی زیرساخت رفاهی منطقه محسوب می شود.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: در ارتباط با حوزه گردشگری و تاثیرات آن بر منطقه هنوز داریم حرف می زنیم و به اجماع ملی نرسیده ایم که همه باید در این زمینه ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه مشکل زیرساختی در بخش گردشگری کشور وجود ندارد تصریح کرد: در حال حاضر مهمترین مشکل این بخش، شانتاژهای خبری علیه ایران است که سبب می شود گردشگران نسبت به سفر تردید کنند در حالیکه گردشگرانی که وارد ایران شده اند، همیشه از جاذبه های گردشگری کشورمان شگفت زده شده اند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1