19 مارس 2024 - 12:12

بازگرداندن حیاتی دوباره به رگ های ارگ تاریخی بم

30 دسامبر 2019 - 11:00 dsfr.ir/ir9tz

بازگرداندن حیاتی دوباره به رگ های ارگ تاریخی بم
kojaro.com
ارگ تاریخی بم

کرمان مدیرکل دفتر امور پایگاه های میراث ثبت جهانی گفت: در شهرستان بم شاهد یک تیم تخصصی و مدیریت اجرایی خوب هستیم که برگزاری مراسماتی خاص در این منطقه می تواند فتح بابی برای بازگرداندن حیاتی دوباره در رگ های ارگ تاریخی بم باشد.

"فرهاد عزیزی" روز شنبه هفتم دی ماه در مراسم تودیع و معارفه سرپرست سابق و جدید پایگاه میراث جهانی بم و منظر فرهنگی آن اظهار کرد: شهرستان بم دارای ظرفیت های زیادی به لحاظ مدیریتی است که باید از آنها بهره کافی برده شود.

در سال های گذشته پایگاه ثبت جهانی بم فعالیت های زیادی را در راستای مرمت و بازسازی ارگ تاریخی این شهرستان انجام داده است که دنیا به این زحمات و فعالیت ها تعظیم می کند.

مدیر کل دفتر امور پایگاه های میراث ثبت جهانی با بیان اینکه فعالیت های انجام شده توسط پایگاه ثبت جهانی بم موجب شد که ارگ تاریخی دوباره قد علم کند، تصریح کرد: حالا نوبت مسئولان و مدیران شهرستان بم است که وارد عرصه عمل شوند و ارگ تاریخی بم و منظر فرهنگی آن را بیش از گذشته معرفی کنند تا بار دیگر شکوه این بنای تاریخی به رخ جهانیان کشیده شود.

با حضور مدیر بومی در پایگاه ثبت جهانی بدون شک مسئولیت ها سنگین تر خواهد شد و مسئولان این شهرستان باید در این زمینه قوی تر عمل کنند.

مدیر کل دفتر امور پایگاه های میراث ثبت جهانی با بیان اینکه ظرفیت های شهرستان بم این شهرستان را به یک پکیج کامل گردشگری مبدل کرده است افزود: وجود ارگ تاریخی، دو قنات اکبرآباد و قاسم و کوچه باغات و ... می تواند هر گردشگری رو به سوی این شهرستان سوق دهد.

عزیزی با اشاره به اینکه کشورهای مختلف دنیا به دنبال ایجاد جاذبه برای جذب گردشگر هستند، افزود: شهرستان بم دارای ظرفیت های خاص گردشگری است که ارگ تاریخی بم نمونه این ظرفیت ها می باشد و ارگ تاریخی بم برای مردم دنیا و ایران ارزشمند است و باید همه ما در حفظ و بازسازی آن سهیم باشیم.

مدیر کل دفتر امور پایگاه های میراث ثبت جهانی خاطرنشان کرد: در شهرستان بم شاهد یک تیم تخصصی و مدیریت اجرایی خوب هستیم که برگزاری مراسماتی خاص در این منطقه می تواند فتح بابی برای بازگرداندن حیاتی دوباره در رگ های ارگ تاریخی بم باشد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1