17 آوریل 2024 - 14:17
در صورت تصویب نهایی در مجلس؛

هنرمندان صنایع دستی و راهنمای گردشگران بیمه می شوند

25 دسامبر 2019 - 09:00 dsfr.ir/9v6fs

هنرمندان صنایع دستی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از بررسی تبصره های ارجاعی بودجه ۹۹ کشور در کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: در این جلسه پوشش بیمه تامین اجتماعی هنرمندان صنایع دستی و راهنمایان گردشگری با تایید وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصویب شد.

«فاطمه ذوالقدر» در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا از افزایش ۱۰ درصدی هزینه صدور و تمدید روادید به کشورمان خبر داد و گفت: درآمد حاصل از این مبلغ صرف توسعه زیرساخت های گردشگری می شود.

 وی در تشریح نشست روز سه شنبه کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: اعضای کمیسیون فرهنگی در نشست امروز تبصره های ارجاعی لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور به کمیسیون را بررسی کرده و پیشنهادات خود را جهت ارائه به تلفیق مطرح کردند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی از پیشنهاداتی که در نشست امروز تصویب شد، پوشش بیمه تامین اجتماعی هنرمندان صنایع دستی و راهنمایان گردشگری با تایید وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود.

همچنین پیشنهاد شد که مبلغ ۵۰ میلیارد ریال از محل ردیف اعتبارات ریاست جمهوری کسر و به مؤسسات، مراکز، کانون ها، تشکل های صنفی وابسته به خانه تئاتر اضافه شود. در غیر این صورت از اعتبار فصل ۵ وزارت فرهنگ کسر و این ردیف اضافه شود که این پیشنهاد هم به تصویب اعضا رسید.

ذوالقدر یادآور شد: پیشنهاد دیگری که در کمیسیون فرهنگی به تصویب نمایندگان رسید، افزایش ۱۰ درصدی هزینه صدور و تمدید روادید به کشور و اختصاص رقم ۱۲۰۰ میلیارد ریال از این محل برای توسعه زیرساخت های مرتبط با بخش گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی به وزارتخانه مربوطه بود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: همچنین در نشست امروز پیشنهاد شد که به وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اجازه داده شود برای ساخت، بهسازی و بازسازی، حفاظت و مرمت، ایمن سازی تاسیسات و تجهیزات موزه ها و مجموعه های فرهنگی و تاریخی و گردشگری نسبت به دریافت کمک بلاعوض تا مبلغ ۳۰ میلیون دلار از موسسات، سازمان های خارجی بین المللی و اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی اقدام کند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1