18 آوریل 2024 - 15:49

ثبت موزه کودک در میراث فرهنگی

16 دسامبر 2019 - 10:00 dsfr.ir/js1w1

ثبت موزه کودک در میراث فرهنگی
qudsonline.ir
موزه ملی هنر و ادبیات کودک

موزه کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نوزدهمین سال فعالیتش به عنوان «موزه ملی هنر و ادبیات کودک» ثبت میراث فرهنگی کشور شد.

موزه کودک کانون در ۲۰ مهر سال ۱۳۷۹ در مساحتی به وسعت ۵۰۰ متر مربع تاسیس شد و اینک در نوزدهمین سال فعالیت بر اساس بازدیدها و نظارت های کارشناسی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با عنوان «موزه ملی هنر و ادبیات کودک» ثبت میراث فرهنگی کشور شد.

هدف اصلی و ماموریت موزه کانون طی این سال ها صیانت از آثار و منابع حاصل از فرآیند تولید محتوا و محصولات فرهنگی (اعم از کتاب، فیلم، بازی، سرگرمی، تئاتر و...) بوده است. این تلاش منجر به گردآوری گنجینه ای ارزشمند و گرانبها در حوزه تصویرگری، منابع صوتی و تصویری، پوستر، کتاب، ماکت، عروسک، نشان و تندیس، تجهیزات کاربردی و اسناد و مدارک سازمانی شده است.

این آثار و منابع در بخش نمایشی در معرض دید علاقمندان و بازدیدهای فردی و گروهی (دانش آموزی، دانشجویی، اولیا و مربیان و...) و در بخش مطالعاتی، پژوهشی، آموزشی و برنامه ریزی مورد بهره برداری استادان، پژوهشگران، مسئولان، برنامه ریزان و دست اندرکاران و در بخش همکاری ها مورد بهره برداری حوزه های سازمانی و نهادهای مرتبط ملی و بین المللی قرار دارد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایلنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1