28 مارس 2024 - 06:37

هزینه تحصیل در مجارستان

3 دسامبر 2019 - 11:40 dsfr.ir/rm2m5

تحصیل در مجارستان

کشور مجارستان کشوریست که توانسته بستر بسیار مناسبی را برای کسب علم و دانش در تخصص ها و مقاطع مختلف فراهم آورد و دانشجویان غیر بومی بسیار زیادی را به خود جذب نماید. دانشجویانی که این کشور را به جهت گذراندن دوره ی تحصیلی خود انتخاب می کنند همواره از انتخاب خود بسیار راضی می باشند.

به طور معمول در ایران افراد بسیار زیادی وجود دارد که خواهان تحصیل در یکی از کشور های اروپایی به خصوص در کشور زیبای مجارستان می باشند. تحصیل در مجارستان شامل مزیت های منحصر به فرد فراوانی است که منجر شده توجه اکثر افراد متقاضی تحصیل در خارج از کشور را به خود جلب نماید.

متقاضیان تحصیل در این کشور پیش از اقدام به این کار علاوه بر این که باید اعتبار انواع دانشگاه های مجارستان را مورد بررسی خود قرار دهند، می بایست هزینه تحصیل در مجارستان را نیز به طور جامع بررسی کرده و بدانند. چرا که با کسب اطلاعات در مورد هزینه تحصیل در مجارستان، فرد متقاضی می تواند بر اساس بودجه ای که دارد تصمیم نهایی خود را با آگاهی کامل اتخاذ نماید.

هزینه اعزام دانشجو به مجارستان تنها محدود به شهریه دانشگاه انتخابی نمی شود، چرا که موارد بسیار زیادی وجود دارند که تاثیر قابل توجهی در هزینه ها دارند، از جمله بارز ترین مورد ها به غیر از هزینه های مربوط به شهریه، که هزینه تحصیل در مجارستان شامل آن ها می شود، عواملی چون مورد های پایین هستند:

  • هزینه های مربوط به اسکان و محل زندگی دانشجو: دانشجویان برای اسکان می توانند بر اساس شرایط خود یکی از موارد اسکان در انواع خانه های اجاره ای و یا اسکان در خوابگاه های دانشجویی را انتخاب کنند. بدیهی است که اگر دانشجو در خوابگاه مستقر شود و دوران تحصیلی خود را در آن جا بگذراند، بهای تمام شده ی اسکان او به مراتب نازل تر از دانشجویانی است که خانه های اجاره ای را انتخاب کرده اند.
  • هزینه های مربوط به خوراک: با این که قیمت انواع غذا ها و خوراکی ها در مجارستان به نسبت مطلوب است، دانشجو اگر وعده های غذایی اش را در دانشگاه محل تحصیل خود بگذراند، از هزینه های کم تری برخوردار خواهد شد.
  • هزینه های رفت و آمد و حمل و نقل شهری: استفاده از وسیله های حمل و نقل عمومی می تواند صرفه جویی مطلوبی در راستای کاهش هزینه های طول دوره ی تحصیل در مجارستان محسوب شود.
  • هزینه تهیه ملزومات آموزشی: ملزومات آموزشی شامل کتاب، لوازم التحریر و مواردی از این قبیل هستند که در پایتخت کشور به نسبت گران تر از دیگر شهر ها می باشد. گفتنیست استفاده از کتابخانه های عمومی و کتاب های آنلاین می تواند در کاهش هزینه های این مورد تاثیر بسزایی بگذارد.
  • از دیگر هزینه های تحصیل در مجارستان می توان به مواردی چون هزینه ثبت نام در دانشگاه مربوطه، هزینه متریال مورد نیاز برای انواع رشته ها، هزینه انواع برنامه های کمک درسی، هزینه بیمه، هزینه صدور پذیرش تحصیلی، هزینه استفاده از انواع خدمات درمانی، هزینه های صدور انواع کارت های شناسایی و عضویت، هزینه ی امتحان های ورودی دانشگاه ها و ... اشاره کرد.

لازم است بگوییم اگر هزینه های زندگی و تحصیل در کشور مجارستان را با کشور های اروپایی دیگر مقایسه کنید خواهید دید که هزینه های تمام شده برای تحصیل در این کشور ۴۰ الی ۵۰ درصد کم تر از هزینه های تحصیل در کشور های اروپایی دیگر می باشد، از این رو دانشجویان بسیار زیادی خواستار اخذ اقامت تحصیلی در این کشور پر آوازه هستند.

دانشگاه های تحصیل داروسازی در مجارستان

تحصیل داروسازی در مجارستان از آن جا که دارای مزایایی چون اخذ معتبر ترین مدارک در سطح جهانی، پرداخت هزینه های بسیار مناسب و مقرون برای تحصیل و زندگی، بهره مندی از اساتیدی متخصص که دارای بالا ترین سطوح علمی هستند، اخذ مدرک از دانشگاه های عضو سازمان بهداشت جهانی، داشتن امکان ادامه تحصیل آسان در دانشگاه های دیگر اروپایی، وجود امکان استخدام در رشته تحصیلی و ... می باشد، بسیار مورد توجه و عنایت متقاضیان تحصیل در رشته ی کاربردی داروسازی قرار گرفته است.

از جمله بر ترین دانشگاه های تحصیل داروسازی در مجارستان که از بهترین رتبه های جهانی برخوردار می باشند، عبارت هستند از:

  • دانشگاه دبرسن  ( University of Debrecen)
  • دانشگاه علوم پزشکی سگد آلبرت سنت جورجی (University of Szeged)
  • دانشگاه پچ (University of pecs)

دانشگاه های تحصیل مهندسی در مجارستان

دانشگاه های مهندسی مجارستان دارای رشته های بسیار متعدد و متنوعی می باشند، به گونه ای که هر کسی می تواند رشته مورد دلخواه خود را برای اخذ مدرک هایی اعم از لیسانس، فوق لیسانس و دکترا انتخاب نماید. از جمله بعضی از رشته های تحصیل مهندسی در مجارستان عبارت می باشند از مهندسی عمران، مکانیک، برق و الکترونیک، شیمی، معماری، کامپیوتر و فناوری اطلاعات، حمل و نقل، طراحی ساخت، شهر سازی و ...

در ادامه می توانید با دو تا از بهترین دانشگاه های تحصیل مهندسی در مجارستان آشنا شوید که سالانه تعداد قابل توجهی دانشجویان مهاجر و غیر بومی را پذیرش می کنند:

دانشگاه بین المللی و فنی مهندسی بوداپست: این دانشگاه را می توان به عنوان معروف ترین و شناخته شده ترین دانشگاه این کشور معرفی کرد که دارای رشته های بسیار متنوعی در زمینه ی مهندسی می باشد.

  • دانشگاه فنی مهندسی میشکولس: این دانشگاه معتبر و قدیمی در جنوب کشور و در شهر زیبا و مرزی میشکولس بنا شده است که تدریس در آن تحت دو زبان مجاری و انگلیسی انجام می گیرد.

دو رشته پرطرفدار در کشور مجارستان تحصیل دندانپزشکی مجارستان و تحصیل پزشکی در مجارستان است. تعداد محدودی موسسه مجاز اعزام دانشجو در کشور وجود دارند که برند Go2TR توانسته است با نزدیک به نیم میلیون دنبال کننده یکی از اصلی ترین موسسات اعزام دانشجو و مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور باشد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « go2tr.com » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1