28 مارس 2024 - 23:34

بازدید مجازی از مقبره «توت عنخ آمون» در لندن

28 نوامبر 2019 - 13:00 dsfr.ir/if2w5

نمایشگاه توت عنخ آمون

نمایشگاه آثار مقبره « توت عنخ آمون» که چندی پیش فعالیت خود را در گالری «ساعتچی» لندن آغاز کرده، برای بازدیدکنندگان این فرصت را فراهم کرده است تا بتوانند بازدید از این مقبره را با استفاده از واقعیت مجازی تجربه کنند.

نمایشگاه بزرگ آثار مقبره «توت عنخ آمون»، فرعون جوان مصر باستان که پیش تر به شهرهای لس آنجلس و پاریس سفر کرده و بیش از ۱.۴ میلیون بازدیدکننده را به محل برگزاری نمایشگاه کشانده بود، مدتی است به ایستگاه سومش از تور جهانی یعنی لندن رسیده است. این بار مدیران برگزاری این نمایشگاه امکان مشاهده فضای مقبره «توت عنخ آمون» را با استفاده از فناوری واقعیت مجازی برای بازدیدکنندگان فراهم کرده اند.

این بازدید مجازی هشت دقیقه ای که با عنوان «توت عنخ آمون: وارد مقبره شوید» به بازدیدکنندگان نمایشگاه مقبره فرعون طلایی معرفی شده به همت کمپانی سرگرمی « سیتی لایتس» که توسط « جول نیوتن» فیلمساز هالیوودی تاسیس شده، امکان پذیر شده است.

«نیوتن» معتقد است یک مخاطب عادی برای استفاده از هدست های واقعیت مجازی به دنبال یک دلیل است و با توجه به علاقه مندانی که « توت عنخ آمون» به سمت خود جذب کرده است هیچ انگیزه ای نمی تواند بزرگتر از او باشد.

پس از آن که بازدیدکنندگان این نمایشگاه از هدست واقعیت مجازی استفاده می کنند خود را در «دره پادشاهان» می یابند و می توانند نسخه ای فتو رئالیستیک از مقبره « توت عنخ آمون» و گنجینه های داخل آن را که در سال ۱۹۲۲ توسط « هاوارد کارتر» کشف شده، ببینند.

پیش از لندن، پاریس میزبان بیش از ۱۵۰ اثر باستانی مقبره این فرعون بود. طبق آخرین گزارش ها، بیش از ۱.۳ میلیون بلیت این نمایشگاه در پاریس به فروش رفت و رکورد پربازدیدترین نمایشگاه تاریخ فرانسه که پیش تر به یکی از نمایشگاه های هنری «لود مونه» تعلق داشت، به نام نمایشگاه مصر باستان ثبت شد.

نمایشگاه «گنجینه مقبره فرعون طلایی» پس از لندن در هفت شهر مختلف دیگر به نمایش گذاشته خواهد شد. فعالیت این نمایشگاه تا تاریخ سوم می سال ۲۰۲۰ در لندن ادامه خواهد داشت.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1