17 آوریل 2024 - 06:35

افتتاحیه سیزدهمین جشنواره بین المللی اقوام

13 نوامبر 2019 - 09:00 dsfr.ir/di5en

اتحاد و وحدت اقوام

سیزدهمین جشنواره بین المللی اقوام با حضور دکتر هادی حق شناس استاندار گلستان، سفرا، خبرنگاران بین المللی، میهمانان خارجی، دکتر محمودیان معاون صنایع دستی کشور و مسئولین کشوری و استانی افتتاح شد.

در این مراسم سفیر چین «جانگ هوا» ضمن تبریک برگزاری چنین جشنواره ای برای معرفی فرهنگ و آداب برسوم کشور ایران و گلستان اظهار داشت: فرهنگ می تواند مانند یک کمربند باعث پیوند ایران و چین باشد. همانطور که جاده ابریشم به عنوان خط ارتباطی ایران و چین است.

سفیر قزاقستان «اصحت اورزبای» نیز ضمن تشکر از استاندار و اداره کل میراث فرهنگی اظهار داشت: در این استان اقوام زیادی کنار هم زندگی و برای توسعه کشور تلاش می کنند. استان گلستان یکی از زیباترین استانهای ایران است. برای همه اقوام گلستان آرزوی خیر و دوستی می نمایم.

دکتر حق شناس استاندار گلستان گفت: چهار استان در کشور مرز دریایی، زمینی و ریلی دارند که گلستان یکی از آنهاست و این یک ظرفیت بزرگ برای گلستان است.

اما روابط گلستان و بالکان در این برهه از تاریخ به اوج خود نمی رسد. هم فن و هم سفیر ترکمنستان مقصر است، چرا که طی ۷ ماه گذشته ۸۰ هزار نفر از ترکمنستان به گلستان سفر کرده‌اند. مسیر ریلی کشور آماده صادرات کالا از گلستان به چین است.

گلستان ظرفیتهای بی نظیری برای گردشگران چینی دارد و مطمئناً پروژه جدید چین که ۶۰ کشور را به هم مرتبط و متصل می کند بدون ایران و گلستان معنی نخواهد داشت. و به نفع دو کشور ایران و قزاقستان خواهد بود که پرواز گرگان اکتائو و بالعکس راه اندازی شود. اینها همه ظرفیت‌هایی است که برای ارتفاع مردم شریف گلستان استفاده خواهیم کرد.

در پایان از نمایشگاه صنایع دستی، سیاه چادرهای عشایر و خانه های روستایی واقع در محل جشنواره بازدید شد.

1