28 مارس 2024 - 18:22

آغاز جذب گردشگر از جامعه 50 میلیونی شیعیان هند

10 نوامبر 2019 - 15:00 dsfr.ir/4z8lb

آغاز جذب گردشگر از جامعه 50 میلیونی شیعیان هند
fa.shafaqna.com
شیعیان هند

خراسان رضوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: جذب گردشگر از جامعه 50 میلیونی شیعیان هند با حضور سفیر ایران در این کشور آغاز شد.

ابوالفضل مکرمی فر بیان کرد: بر اساس جلسه ای که با حضور سفیر ایران در هند، رئیس دفاتر خدمات مسافرتی استان و جمعی از فعالان حوزه گردشگری در سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی داشتیم، نخستین اقدام در این راستا از سوی اداره کل برگزاری نمایشگاه برای معرفی ظرفیت های گردشگری این استان خواهد بود.

همچنین با توجه به علاقه مندی های مردم هندوستان این نمایشگاه به ارائه ظرفیت های فرهنگی خواهد پرداخت و در حوزه های مختلف مذاکره با مقامات گردشگری هندوستان انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی اظهار کرد: شرکت های گردشگری خراسان رضوی با شرکت های گردشگری هندی مرتبط خواهند شد و در زمینه جذب گردشگر از هند همکاری خواهند کرد.

در برنامه جذب گردشگر از هندوستان، تنها زیارت مدنظر نیست بلکه توزیع این گردشگر بین شهرهای دیگر استان مد نظر است. در 28 شهرستان ظرفیت اقامت وجود دارد و آژانس ها نیز فعال اند و برای جذب گردشگر و همکاری با آژانس های گردشگری هند آماده همکاری هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: وجود بیش از 2600 تاسیسات گردشگری شامل شرکت های خدمات مسافرتی و جهانگردی، هتل، هتل آپارتمان، متل، خانه مسافر، اقامتگاه بوم گردی و مجتمع رفاهی بین راهی ظرفیت جذب گردشگر با سطوح مختلف درآمدی در استان را به وجود آورده است.

مکرمی فر افزود: امیدواریم با همکاری وزارت امور خارجه شاهد حضور مشتاقان بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) درمشهد باشیم.

وی با اشاره به ضرورت برقراری پرواز مستقیم از شهرهای مختلف هند به مشهد، اشاره و بیان کرد: با توجه به این که شرایط اقامت مطلوب در مشهد فراهم است، در صورتی برقراری پرواز مستقیم جذب زائر و گردشگر از این کشور تسهیل می شود.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1