28 مارس 2024 - 15:58

گنجینه فرعون طلایی به لندن رسید

3 نوامبر 2019 - 13:00 dsfr.ir/aa0u6

نمایشگاه مقبره توت عنخ آمون

نمایشگاه بزرگ «گنجینه مقبره توت عنخ آمون» پس از پایان نمایش موفقیت آمیزش در «پاریس»، این بار در لندن برگزار می شود.

مجموعه ای عظیم از آثار مقبره « توت عنخ آمون» - فرعون مشهور مصر – در ادامه تور جهانی که برای نمایش این مجموعه در سراسر جهان ترتیب داده شده است، در لندن نمایش داده می شود. قرار است پس از اتمام این تور نمایشی، مجموعه آثار مقبره « توت عنخ آمون» برای همیشه به «موزه بزرگ مصری» در نزدیک اهرام « جیزه» منتقل شود.

پیش از لندن، پاریس میزبان بیش از ۱۵۰ اثر باستانی مقبره این فرعون بود. طبق آخرین گزارش ها، بیش از ۱.۳ میلیون بلیت این نمایشگاه در پاریس به فروش رفت و رکورد پربازدیدترین نمایشگاه تاریخ فرانسه که پیش تر به یکی از نمایشگاه های هنری «لود مونه» تعلق داشت، به نام نمایشگاه مصر باستان ثبت شد.

یک سپر چوبی، مجسمه ای بزرگ از مجسمه نگهبان، تابوت مینیاتوری طلا کاری شده، تخت طلا کاری شده چوبی با پایه های حکاکی شده به شکل شیر و جواهرات گوناگون از جمله آثار مهم این مجموعه باستانی هستند.

به گفته مدیران نمایشگاه، این نخستین بار است که مسئولان مصری با خروج این تعداد آثار باستانی از کشورشان موافقت کرده اند. بیش از ۶۰ اثر این مجموعه برای نخستین بار در جایی خارج از مصر نمایش داده می شود.

لندن پس از پاریس و لس آنجلس سومین شهری است که میزبان این نمایشگاه بزرگ است. نمایشگاه «گنجینه مقبره فرعون طلایی» پس از لندن در ۷ شهر مختلف دیگر به نمایش گذاشته خواهد شد.

فعالیت این نمایشگاه تا تاریخ سوم می سال ۲۰۲۰ در لندن ادامه خواهد داشت.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1