29 مارس 2024 - 00:50

۱۸ کشور «فرهنگ ملل» را در تهران به نمایش میگذارند

24 سپتامبر 2019 - 13:00 dsfr.ir/ld1or

۱۸ کشور «فرهنگ ملل» را در تهران به نمایش میگذارند
iribnews.ir
نمایشگاه فرهنگ ملل

رییس دانشگاه علم و فرهنگ از برگزاری نمایشگاه فرهنگ ملل با حضور ۱۸ کشور همزمان با برپایی سمپوزیوم بین المللی گردشگری پایدار در تهران خبر داد.

سید سعید هاشمی با اشاره به حضور مهمانان خارجی از دیگر سفارتخانه های کشورهای مقیم در سمپوزیوم بین المللی گردشگری پایدار که با محوریت طبیعت گردی از سوم تا چهارم مهرماه در تهران برگزار می شود، اظهار کرد: در کنار این مراسم یک نمایشگاه اختصاصی با همکاری سفارت اتریش با عنوان نمایشگاه «فرهنگ ملل» با حضور ۱۸ کشور برگزار خواهد شد که شرکت کنندگان به ارائه فرهنگ کشور خود می پردازند که این نمایشگاه می تواند شرایطی را مهیا کند تا فرهنگ های مختلف با یکدیگر آشنا شوند.

رییس دانشگاه علم و فرهنگ با بیان این که دو رویداد در کنار یکدیگر برگزار می شود و امیدواریم مورد استقبال جامعه هدف قرار گیرد و علاقه مندان در آن حضور پیدا کنند، گفت: پژوهشکده گردشگری، پژوهشکده محیط زیست و دانشکده گردشگری در مجموعه جهاددانشگاهی همیشه با استفاده از ظرفیت های کشور موجب هم افزایی مجموعه ها با یکدیگر شده است و امیدواریم با این فعالیت به آن هدف غایی که همان توسعه پایدار در گردشگری است، برسیم.

وی با بیان این که سمپوزیوم گردشگری با نگاه تبادل انتقال دانش و تجربیات کار خود را آغاز کرده است، گفت: در این سمپوزیوم به بحث گردشگری پایدار توجه ویژه ای داشتیم و مجموعه کارهایمان را نیز به موضوع طبیعت گردی معطوف کردیم، به ویژه در حوزه گردشگری کوهستان و گردشگری ورزشی با نگاه جدی به بحث توسعه پایدار مباحث را دنبال می کنیم.

با توجه به این که در رابطه با مسائل زیست محیطی، کشور با مسائل جدی مواجه است، اندیشمندان و نخبگان حوزه گردشگری و محیط زیست در این رویداد حضور دارند. امیدواریم این سمپوزیوم دستاورد مطلوبی برای مجموعه کشور داشته باشد و فرهنگ سازی مناسبی که کشور در رابطه با گردشگری پایدار به آن نیاز دارد، ایجاد شود.

به گفته او، در این سمپوزیوم مهمانانی از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، سازمان محیط زیست، NGO ها، دانشگاهیان، بخش صنعت که مستقیم با گردشگران داخلی و خارجی در ارتباط است، حضور دارند. علاوه بر این، با همکاری طرف اتریشی ما تیمی از مجموعه وزارت گردشگری و محیط زیست این کشور و بیش از ۲۰ نفر از صاحبنظران و دانشگاهیان و مهمانان اتریشی این حوزه برای شرکت در این رویداد حضور دارند.

یکی از فعالیت هایی که در راستای تعاملات و ارتباطات بین المللی دانشگاه علم و فرهنگ در رسیدن به اهداف برنامه های توسعه ای دانشگاه در نظر داشت، سمپوزیوم بین المللی گردشگری پایدار با محوریت طبیعت گردی بود که از سال گذشته با مشارکت سفارت اتریش و دانشگاه IMC شکل گرفت. در این راستا دانشگاه علم و فرهنگ با حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه ارائه مجوز پذیرش دانشجوی بین الملل و همچنین با حمایت معاون وزیر و سازمان دانشجویان این دانشگاه به عنوان نخستین دانشگاه غیردولتی در حوزه پذیرش دانشجویان بین المللی ورود پیدا کرد.

هاشمی بیان کرد: امیدواریم در راستای این تعاملات و با توجه به همکاری هایی که با دانشگاه IMC در حوزه گردشگری داشتیم، بتوانیم شاهد تبادل تجربه و دانش بین صاحبنظران و اساتید برجسته دانشگاه های اتریش و مجموعه دانشگاه علم و فرهنگ باشیم.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1