28 مارس 2024 - 15:34

آنتالیا چرا این همه طرفدار دارد؟

2 سپتامبر 2019 - 10:20 dsfr.ir/xt1ff

آنتالیا چرا این همه طرفدار دارد؟
hamgardi.com
سواحل آنتالیا

آنتالیا شهر مورد علاقه گردشگران ایرانی است، آنهایی که این شهر را دیده اند، برای بارهای دیگر نیز به آنجا سفر می کنند. اما آنهایی که تاکنون آنتالیا نرفته اند مدام می پرسند که آنتالیا چه دارد که این همه محبوب شده؟

اگر سری به مجریان تور آنتالیا زده باشید، احتمالا آنقدر برایتان از مزیت ها و جاذبه های گردشگری آنتالیا گفته اند. که دچار تردید شده اید، واقعا اینطور است که می گویند؟ در این نوشته قصد داریم چند مورد از برترین جاذبه های گردشگری آنتالیا را معرفی کنیم. اما پیش از آن باید اشاره کنیم که؛ آنتالیا شهری است که با دریای مدیترانه همجوار است و سواحل متعدد زیبایی با این دریای شفاف و آبی دارد. آب و هوای آنتالیا نیز متاثر از دریای مدیترانه است و آب و هوای مدیترانه ای می باشد. یعنی تابستان هایی گرم و آفتابی و بدون ابر و باد!

همه شرایط برای تفریحات آبی و ساحلی در آنتالیا فراهم است و زیرساخت های مناسب این کار نیز در سواحل آنتالیا فراهم آمده اند. خواسته باشید غواصی کنید یا اینکه آبتنی کنید، آفتاب بگیرید یا در شب نشینی های ساحلی شرکت کنید هیچ محدودیتی در آنتالیا نخواهید داشت.

همچنین هتل های لوکس آنتالیا بهترین خدمات رفاهی و اقامتی را ارائه می دهند و از نظر اقامتی در آسایش کامل خواهید بود. از اینها که بگذریم از کنار رستوران های خوش طعم و بوی آنتالیا نمی توان به این سادگی ها گذر کرد. در این رستوران ها انواع غذاهای محلی، دریایی و بین المللی طبخ می شوند. علاوه بر خرید و هزینه های سفر باید بودجه مخصوصی به شکم گردی اختصاص دهید تا سفری بی کم وکاست داشته باشید.

ایرانی ها هیچ سفری را بدون خرید و سوغاتی به پایان نمیرسانند. در آنتالیا با مراکز خرید لوکس و بزرگی طرف هستید که بی شک رضایت هر آدم سختگیر و بد پسندی را جلب خواهند کرد. اگر هنوز مردد هستید که در تور آنتالیا شرکت کنید یا نه ادامه مطلب را بخوانید.

سواحل آنتالیا
آنتالیا با دریای مدیترانه خط ساحلی طولانی دارد، که هر قسمت از آن را با نامی می شناسند اما در کل از همه آنها به عنوان سواحل آنتالیا یاد می شود. این سواحل آب های زلال و شفافی دارند، که مناسب ورزش و تفریحات آبی هستند. از طرفی تمام تجهیزات تفریحی در این سواحل تدارک دیده شده تا لذت بیشتری نصیب توریست های ساحلی شود. بسته به هتل و اقامتگاهی که رزرو کرده اید، به هر کدام از این سواحل که نزدیکتر است بروید و از ساحل گردی لذت ببرید.

شهر قدیمی کلاچی
کلاچی شهری است با معماری قدیمی عثمانی و کوچه های سنگفرش شده پر پیچ و خم که قدم زدن در آن مانند سفر در زمان است، به یکباره شما را به صدها سال پیش بازمی گرداند. در کلاچی بوتیک هتل درجه یک، مغازه های فروش سوغاتی، رستوران نیز وجود دارد. این شهر همه اش جاذبه دیدنی است، اما اگر بخواهید نام چند مورد از برترین دیدنی های کلاچی را بدانید، از این قرارند: میدان اصلی (کاله کاپیسی)، قلعه بزرگ و برج ساعت، مسجد محمت پاشا.

اسکله قدیمی
اسکله قدیمی آنتالیا بر روی یک صخره بزرگ واقع شده که هنوز هم بافت قدیمی اش را حفظ کرده، اگرچه کاربردش مثل گذشته نیست اما جایی برای دیدن تاریخچه دریانوردی ترکیه است. در اینجا تعداد زیادی بوتیک، کافه، بازار و قایق های بادبانی در کنار دریای مدیترانه وجود دارد. درست مثل زمانی که یک اسکله تجاری پر کار بود، هنوز هم بازار های خرید به کارشان ادامه می دهند. اینجا می توانید از غروب آفتاب عکاسی کنید و لذت ببرید.

موزه آنتالیا
اگر با دیدن شهر و اسکله قدیمی آنتالیا با فرهنگ و تاریخ آنتالیا به صورت کامل آشنا نشده اید، سری به موزه این شهر بزنید. در این موزه می توانید همه تاریخ و فرهنگ آنتالیا را یکجا ببینید، از زمان امپراتوری رومی ها گرفته تا به امروز. قطعا دیدن تجهیزات و فرهنگ رومی ها و یونانی های باستان بسیار جالب خواهد بود.

دروازه هادریان
در آنتالیا دروازه ای با قدمت بسیار بالا وجود دارد که به دروازه هادریان معروف است. این دروازه در سال 130 پس از میلاد، به افتخار ورود هادریانوس ساخته شده و تا به امروز پابرجاست. این دروازه قدیمی که در محله قدیمی شهر آنتالیا خیابان آتاتورک قرار دارد، از 3 قوس مرمرین ساخته شده است. در قسمت شرقی این دروازه هنوز میتوان آثاری از معماری آن دوره را به چشم دید.

آسپندوس
رومی ها آثار زیادی در آنتالیا از خود به جای گذاشته اند و یکی از آنها آمفی تئاتر بزرگ آسپندوس است. که در زمان خودش ظرفیت 15000 نفر تماشاگر را داشته است. حالا بقایای این آمفی تئاتر عظیم هر بیننده ای را از تعجب انگشت به دهان می کنند! زمان ساخت آسپندوس قرن دوم و سوم برآورد شده است.

پارک ملی المپیوس
پارک ملی المپیوس یکی از تفرجگاه های آنتالیا است که با منظره بی نظیر در کنار سواحل دریای مدیترانه واقع شده. در این پارک جنگلی که امکانات مناسبی برای اقامت توریست ها وجود دارد. حتی اگر با تور آنتالیا به این شهر سفر می کنید، و اهل برپایی کمپینگ نیستید، بازدید از این پارک جنگلی را از دست ندهید.

پارک یاووز اوزکان
در بخش مرکزی آنتالیا چندین پارک وجود دارد که در نزدیکی هم قرار گرفته اند و محبوب ترینِ آن ها پارک «یاووز اوزکان» است. این پارک شامل محوطه ایست بسیار بزرگ و سرسبز، پر از درخت و گیاهان مختلف، چندین حوضچه آب، فواره های رنگی که شب ها نورافشانی می کنند و آبشارهایی در لبه اقیانوس. دقیقا کنار این آبشارها کلی رستوران و کافه هست که غذا های دریایی خوبی کنار چشم انداز آب سرو می کنند. پیشنهاد می شود، بازدید از این پارک را در برنامه سفرتان بگنجانید.

دیدنی های آنتالیا بسیار زیادند و در یک نوشته نمی توان به همه آنها اشاره کرد. اما اگر دنبال لیستی از این جاذبه های گردشگری هستید می توانید این موارد را هم در لیست سفرتان یادداشت کنید: مناره یولی، قلعه رومیان، شهر قدیمی ترمسوس، شهر پرگ آنتالیا، برج ساعت، کسیک مناره و مسجد تکِلی مِهمت پاشا.

در صورتی که هوس سفر به آنتالیا را کردید می توانید در هر فصل و ماهی از سال با تورهای آنتالیا، تحت مدیریت آژانس مسافرتی پارمیدا همسفر شوید.

« دنیای سفر » این نوشته را از « آژانس مسافرتی پارمیدا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1