29 مارس 2024 - 04:07

۳۵۵ خانه غیرمجاز در فارس پلمب شد

1 سپتامبر 2019 - 15:00 dsfr.ir/r68i8

۳۵۵ خانه غیرمجاز در فارس پلمب شد
etemaadonline.ir
خانه غیرمجاز

رئیس جامعه هتلداران فارس از پلمپ ۳۵۵ خانه مبله غیرمجاز در این استان خبر داد و تاکید کرد: باید دست دلال ها از «گردشگری سلامت» کوتاه شود.

حسن سیادتان با اشاره به اجرای طرح ساماندهی خانه های اجاره ای در این استان گفت: با توجه به افزایش سفر مسافران و گردشگران عرب به استان فارس با انگیزه درمان، هماهنگ شده است تا این مسافران در خانه های شخصی اقامت نداشته باشند و حتما از هتل و اقامتگاه های مجاز استفاده کنند تا از ظرفیت های امنیتی و اقتصادی این سفرها بهره بیشتری برده شود.

او از پلمب ۳۵۵ خانه مبله شخصی که بدون مجوز، مصرف گردشگری داشتند و غیرمجاز بودند، خبر داد و افزود: این اقدام با همکاری قوه قضاییه و نیروی انتظامی صورت گرفته است اما باید تداوم داشته باشد تا ساختار پایداری برای اقامت تعریف شود.

با توجه به رشد خانه های اجاره ای شخصی در گردشگری، لازم است برخوردهای ضابطه مند و قانونی به سایر استان ها تسری یابد، مخصوصا به شمال کشور که تعداد این خانه ها بی رویه در حال افزایش است و به جریان اقتصادی گردشگری خدشه وارد کرده و دردسرهای اجتماعی به وجود آورده است.

سیادتان همچنین برخورد جدی تر با دلالان گردشگری سلامت را ضروری دانست و گفت: دلال ها پول های سنگینی از گردشگران خارجی می گیرند و خدمات نازل و بی کیفتی را عرضه می کنند که فقط بدنامی آورده است. باید روش پذیرش گردشگران سلامت اصلاح و ساماندهی شود و دست این دلال ها را کوتاه کرد. این کار به عزم و اراده ای جدی در تمام بخش های کشور نیاز دارد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1