25 آوریل 2024 - 22:19

رسیدگی داوطلبانه خارجی ها به باغ پهلوانپور

26 اوت 2019 - 09:00 dsfr.ir/ti8ji

رسیدگی داوطلبانه خارجی ها به باغ پهلوانپور
intoday.ir
باغ جهانی پهلوانپور

مدیر پایگاه باغ جهانی پهلوانپور مهریز گفت: برای دومین بار کمپین داوطلبان میراث جهانی یونسکو در سایت میراث جهانی باغ پهلوان پور مهریز برگزار شد.

الهام جلوداری گفت: برای دومین بار کمپین داوطلبان میراث جهانی یونسکو از هشت کشور مختلف از جمله روسیه، ایتالیا، فرانسه، مجارستان، اسپانیا، بلژیک و عمان در سایت میراث جهانی باغ پهلوان پور مهریز برگزار شد.

داوطلبان ایرانی نیز از استان های مختلف کشور به همراه انجمن ها و تشکل های مردم نهاد استان یزد به منظور انجام فعالیت های داوطلبانه به سایت باغ پهلوان پور مهریز آمدند.

مرمت آسیاب کنار باغ جهانی پهلوانپور، مبارزه با آفات و علف های هرز این باغ، لایروبی قنات حسن آباد و پاکسازی محوطه اطراف باغ و قنات و همچنین سخنرانی و نشست های نیمه تخصصی پیرامون میراث آب از جمله برنامه های داوطلبان میراث جهانی یونسکو در مهریز بود.

کارگاه آموزشی برای کودکان، کارگاه چینه و اجرای دیوار چینه ای در اطراف باغ پهلوانپور و بازدید از روستای هنزا و آشنایی با صنایع دستی و آموزش بافت گیوه از برنامه های دیگر این گروه داوطلبان بود.

جلوداری با اشاره به اینکه کمپین داوطلبان میراث جهانی یونسکو همزمان در چند کشور اروپایی و آفریقایی از جمله آلمان، ایتالیا، کامرون، زیمبابوه و ... در حال اجراست، گفت: در کشور ایران، سایت باغ پهلوان پور پذیرای این گروه داوطلبان است.

داوطلبان حمایت از میراث جهانی یونسکو سال ۲۰۱۹ در ۵۷ سایت و در ۳۱ کشور مختلف دنیا به انجام فعالیت های داوطلبانه می پردازند که باغ پهلوان پور مهریز و قنات جهانی حسن آباد یکی از آنها است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1