29 مارس 2024 - 00:43

راه اندازی سایت موزه در تپه تاریخی نادری در اصلاندوز اردبیل

24 اوت 2019 - 11:00 dsfr.ir/e48fs

تپه تاریخی نادری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل از پایان بلاتکلیفی تپه تاریخی نادری و راه اندازی سایت موزه در محوطه این اثر 6هزار ساله در شهرستان اصلاندوز خبر داد.

گردشگری و صنایع دستی اردبیل، نادر فلاحی در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان اصلاندوز تصریح کرد: این اثر 6 هزار ساله نیازمند ساماندهی است که با تخصیص 20 میلیارد ریال اعتبار سایت موزه در محوطه آن احداث می شود.

ساماندهی این اثر تاریخی که مطالبه مردم منطقه است و می تواند گردشگری شهرستان تازه تاسیس اصلاندوز را متحول سازد، در مرحله انتخاب مشاور بین المللی است تا بعد از اتمام مطالعه کاوش و لایه نگاری آغاز شده و سپس سایت موزه احداث شود.

با انجام عملیات ساماندهی، تپه تاریخی می تواند به عنوان مقصد گردشگری در شمال استان تعریف شده و فرصت مطلوبی برای شهرستان اصلاندوز خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار کرد: با توجه به قول مساعد استانداری اردبیل در تخصیص 20 میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی این اثر تاریخی، بعد از ساماندهی دستگاه های اجرایی مستقر در محوطه نیز این محوطه را ترک کرده و در اختیار میراث فرهنگی استان قرار خواهند داد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1