19 مارس 2024 - 14:25

روایتگر قصه های بومی به زبان خارجی شوید

15 اوت 2019 - 15:00 dsfr.ir/ux0a4

روایتگر قصه های بومی به زبان خارجی شوید
mehrnews.com
فراخوان جشنوارۀ قصه گویی

کانون زبان ایران از زبان آموزان و مدرسان این مجموعه آموزشی برای شرکت در اولین دوره بخش ویژه کانون زبان ایران در جشنواره بین المللی قصه گویی روایتگر قصه های خود به زبان های خارجی باشند.

کانون زبان ایران از زبان آموزان و مدرسان این مجموعۀ آموزشی دعوت به عمل می آورد تا با شرکت در اولین دورۀ بخش ویژۀ کانون زبان ایران در بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روایتگر قصه های خود به زبان های عربی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، روسی و اسپانیایی شوند.

بازخوانی یا بیان روایی قصه های کهن، بیان آیین و رسوم ایرانی در قالب تجربه ای شخصی و معرفی زیبایی ها، مفاخر و ویژگی های فرهنگی ایران در قالب قصه به زبان های یاد شده از موضوعاتی است که راویان قصه ها می توانند از آنها بهره گیرند.

زبان آموزان ۱۰ تا ۱۷ سال، زبان آموزان ۱۸ سال به بالا و همچنین مربیان و مدرسان کانون زبان ایران می توانند در فیلمی ۹۰ ثانیه ای به روایت قصۀ خود پرداخته و سپس آن را در قالبmp4 و با حجم حداکثر ۴۰۰ مگابایت تا تاریخ ۱۰ مهرماه ۱۳۹۸ در سایت مربوط به جشنواره به آدرس www.kanoonfest.ir بارگذاری کنند.

همچنین تصویربرداری موبایلی حتما باید به صورت افقی و دارای صدای مطلوب باشد و انتخاب پوشش، مناسب با محتوای قصه و مطابق با شئونات اسلامی صورت پذیرد.

توصیه می شود استفاده از نمادهای فرهنگی و ویژگی های بومی و سنتی هر استان و توجه به فضای محیطی، علائم، تابلوها و... در پس زمینۀ فیلم مد نظر شرکت کنندگان قرار گیرد.

علاوه براین، ضروری است چکیدۀ فارسی آثار ارسالی در سایت جشنواره ثبت شود.

پنج اثر برتر توسط هیات داوران انتخاب و جوایز ایشان مطابق با اعلام جشنواره اعطا و آثار برگزیده از طریق رسانه های دیداری و شنیداری منتشر خواهد شد.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این جشنواره می توانند به سایت جشنواره با آدرس www.kanoonfest.ir مراجعه کنند و یا با دبیرخانۀ جشنواره با شماره تلفن ۸۸۴۹۲۴۹۱-۰۲۱ تماس حاصل کنند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1