17 آوریل 2024 - 08:04

اسکان مسافران در خانه های استیجاری «بانه» ممنوع شد

31 ژوئیه 2019 - 17:00 dsfr.ir/kg9bf

اسکان مسافران در خانه های استیجاری «بانه» ممنوع شد
soltansafar.com
خانه مسافر

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه اعلام کرد: با دستور مقام قضایی، اسکان مسافر در «منازل استیجاری غیر مجاز» در این شهر ممنوع شد.

سعدالله رحیمی خواه گفت: بنا به دستور دادستان شهرستان بانه فعالیت اشخاصی که بدون دریافت مجوز، به اسکان مسافران و گردشگران اقدام کنند ممنوع اعلام می شود.

پس از شناسایی منازل استیجاری غیرمجاز، به درخواست دستگاه متولی توسط اداره اماکن عمومی ناجا برای آن ها اخطاریه صادر می شود که در صورت تکرار و ادامه فعالیت، آن منازل استیجاری غیرمجاز پلمپ خواهند شد.

حضور افراد تابلو به دست در بلوار و میادین ورودی و نصب بنر روی اتومبیل ها با عنوان«منزل استیجاری» ممنوع بوده و بنا به دستور مقام قضایی با متخلفان برخورد خواهد شد.

رحیمی خواه، یک شرکت گردشگری را که دارای مجوز رسمی از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان است، تنها مرجع ساماندهی و اطلاع رسانی اسکان مسافران در شهر بانه معرفی کرد و همکاری مالکان دارای مجوز فعالیت خانه مسافر را با این شرکت خواستار شد.

اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بانه پیش از این در سال ۱۳۹۲ به پلمپ ۱۱ خانه اجاره ای غیرمجاز اقدام کرده بود. استناد این برخورد تبصره دو ماده هفت آیین نامه نظارت بر تاسیسات گردشگری بود که به گفته رحیمی خواه مشخص کرده است هر کس بدون اخذ مجوز به راه اندازی خانه استیجاری و یا تاسیسات گردشگری غیرقانونی اقدام کند، برابر قانون علاوه بر پلمپ شدن واحد، به پرداخت مبلغ ۵ تا ۱۰ میلیون تومان جریمه محکوم خواهد شد.

کشوری معرفی شده و سازمان بدون ملاحظه با آنها برخورد خواهد کرد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1