28 مارس 2024 - 15:23

با عروس لرستان آشنا شوید

29 ژوئیه 2019 - 17:00 dsfr.ir/3h7cf

با عروس لرستان آشنا شوید
eligasht.com
آبشار بیشه

آبشار بیشه در بخش پاپی و روستای بیشه قرار دارد که در همسایگی شهرستان دورود و ایستگاه راه آهن بیشه واقع شد. این آبشار یکی از جاذبه های طبیعی سرزمین آبشارهای خروشان و کوه های سربه فلک کشیده است.

آبشار بیشه چهل و هشتمین اثر ملی است که توسط سازمان میراث فرهنگی در 27 اسفند 1387 در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت. ارتفاع آبشار 48 متر تا نقطه برخورد با زمین است و در بالای آبشار، روبروی ایستگاه راه آهن چشمه های پرآب متعددی دیده می شود که پس از گذشتن از ایستگاه قطار آبشار بیشه را تشکیل می دهند. به علت همجواری این آبشار با چندین مجموعه زیبا همچون جنگل های پهناور بلوط، روستای بیشه و چشم انداز ایستگاه راه آهن بیشه می توان آن را یک منطقه گردشگری مناسب دانست.

آبشار بیشه یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی ایران است که از میان جنگل های بلوط و کوه های سر به فلک کشیده زاگرس به بیرون رانده شده و تجربه ای ناب و دلچسب را برای کسانی که اهل طبیعت گردی هستند به ارمغان می آورد. در اینجا امکانات بسیار خوب و مناسبی برای گردشگران و مسافران فراهم آورده است.

آبشار بیشه پس از برخورد به زمین ۱۰ متر مسیر را طی می کند تا به رودخانه سزار برسد. عرض تاج آبشار نیز ۲۰ متر است و چشمه هایی که در نزدیکی ایستگاه بیشه وجود دارد منبع تامین آب آبشار هستند. به منظور رسیدن به آبشار بیشه می بایست حدود ۳۵ کیلومتر را به سمت شهر دورود بروید و بعد از آن حدود ۶۵ کیلومتر به سمت شهر خرم آباد بروید.

بهترین زمان سفر به آبشار بیشه

لرستان جز استان های چهار فصلی است که می توانید در تمامی فصل های سال برای سفر به آن اقدام نمایید. آبشار بیشه در منطقه ای کوهستانی قرار گرفته و به همین دلیل زمستان های آن سرد و پر برف و تابستان های معتدلی دارد.

اما اگر بخواهیم بهترین زمان ممکن برای سفر به آبشار بیشه در لرستان را بگوییم، فصل بهار به دلیل شرایط مناسب و مساعدی که در این منطقه برقرار است بهترین زمان می تواند برای سفر باشد.

البته باید به این موضوع هم توجه داشته در پادشاه فصل ها که پاییز باشد آبشار بیشه بسیار تماشایی است و درختان هزار رنگ چشم انداز بدیعی را به وجود می آورند. آبشار خلوت و خیلی وقت ها در مه فرو رفته است.

زمستان را به هیچ وجه برای بازدید از آبشار بیشه پیشنهاد نمی کنیم.

1