19 مارس 2024 - 15:13

رونمای از “کتاب راهنمای جامع گردشگری تهران به زبان انگلیسی”

16 ژوئیه 2019 - 17:00 dsfr.ir/6m41t

رونمای از “کتاب راهنمای جامع گردشگری تهران به زبان انگلیسی”
asrshahrvand.com
گردشگری در تهران

کتاب راهنمای جامع گردشگری تهران به زبان انگلیسی با نام Tehran Travel guide که با هدف توسعه محتوا و اطلاع رسانی به گردشگران خارجی در مورد پایتخت ایران تهیه شده است، رونمایی شد.

کتاب راهنمای جامع گردشگری تهران به زبان انگلیسی با نام Tehran Travel guide، با حضور علی اصغر جعفری، مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، حجت الله ایوبی، دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو ایران، ولی تیموری، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و سید رضا هاشمی مدیر کل گردشگری وزارت خارجه، جمعی از مسئولین موزه های کشور و فعالین حوزه گردشگری، در نشست تخصصی «گردشگری محور تعامل سازنده با جهان» در باغ موزه دفاع مقدس افتتاح شد.

این کتاب با هدف توسعه محتوا و اطلاع رسانی به گردشگران خارجی تهیه شده است و پیش از این نیز کتاب جامع گردشگری ایران به زبان انگلیسی، تهیه شده بود.

محتوای کتاب به پنج بخش تقسیم شده است و اطلاعات جامع و کاملی از جاذبه های گردشگری پایتخت ایران را در اختیار گردشگران خارجی قرار می دهد.

در قسمت نخست کتاب به آنچه یک گردشگر باید از پایتخت ایران بداند، پرداخته شده است؛ این پخش شامل معرفی شهر تهران، سیستم حمل و نقل، اقامتگاه ها و غذاهای محلی و ایرانی معرفی شده است.

در پخش دوم به معرفی فعالیتهای جانبی در بازدید از یک شهر مثل پیاده روی در خیابانها و محله های قدیمی، بازدید از پارکها و باغها، شبگردی، بازدید از مراکز خرید مدرن و سنتی و صنایع دستی و نحوه خریداری آنها پرداخته شده است.

در سومین بخش از کتاب که اصلی ترین بخش کتاب است به جاذبه های شهر تهران، به صورت منطقه به منطقه پرداخته است؛ در کنار خود جاذبه، موقعیت مکانی و نحوه دسترسی به آن به کمک سیستم حمل و نقل نیز توضیح داده شده است.

در بخش چهارم از این کتاب، مجموعه اطلاعات مورد نیاز هتلها، ایکولاژها، هاستلها و رستورانها در شهر تهران ارائه شده است.

در قسمت پایانی کتاب، برای کمک به گردشگران در حرف زدن به فارسی برای رفع نیازهای خود یک راهنمای زبان فارسی ارائه شده است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1