19 مارس 2024 - 13:34

تنگ بستانک، بهشت گمشده فارس

16 ژوئیه 2019 - 13:00 dsfr.ir/97655

تنگ بستانک، بهشت گمشده فارس
lastsecond.ir
تنگ بستانک

در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شیراز در منطقه کامفیروز، گمشده بهشتی ایران یافت شد. این منطقه که با پوشش گیاهی پوشیده شده است و دارای اقلیم تورانی است، تابستان های خشک و زمستان های بسیار سردی دارد که ریزش برف و یخبندان هایی بسیار دیدنی آن را فرا می گیرد.

بهشت گمشده مشهور یا تنگ بستانک، منطقه ای حفاظت شده در استان فارس است که بیش از 15000 هکتار مساحت دارد و در ارتفاع بالایی از سطح دریا قرار گرفته است که باعث شده تا شرایط زیست محیطی غنی و خوبی در آن به وجود آید. بهشت گمشده بسیار سرسبز و دارای هوای بسیار مطلوب است و اگر ندانید که در جنوب کشور هستید، فکر خواهید کرد که در شمال ایران در حال قدم زدن می باشید. در این منطقه، رودخانه ای زلال با آبشارهای کوچک و بزرگ جریان دارد. بهشت گمشده در سال های اخیر به یکی از مناطق محبوب برای گردشگران تبدیل شد است.

منطقه ای که هم چشم نواز باشد و هم هوای دلپذیری داشته باشد در کمتر جایی از دنیا پیدا می شود. با گذشتن از کامفیروز، منظره های زیبا و بی بدیلی را نظاره گر خواهید شد، مناطقی همچون جنگل های بلوط، دریاچه و سد درودزن و شالیزارهای سرسبز، پیش چشمانتان ترسیم می شود که کمتر مشابهش را در عمرتان دیده اید.

با طی کردن مسافتی در حدود ۳ کیلومتر به سرچشمه خواهید رسید. در این منطقه به خاطر آب فراوان، جایی مناسب جهت کمپ زدن فراهم شده است. وجود روستاهای زیبای جنوب تنگ بستانک مانند ساران و کهکرون با چشمه های زیبا و سابقه ای هزاران ساله، از جاذبه های این منطقه می باشد. موقعیت جغرافیایی تنگ بستانک در مجموعه گردشگری در شمال و شمال غرب فارس و به خاطر ارتباط جاده ای که با جاذبه های تاریخی همانند تخت جمشید، پاسارگاد و نقش رستم دارد و از طرف دیگر، مجاورتش با چشم اندازهای طبیعی آبشار مارگون و تنگ براق، این منطقه را بسیار حائز اهمیت کرده است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « لست سکند » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1