28 مارس 2024 - 15:47

همدان میزبان کنفرانس بین المللی راه ابریشم می شود

27 ژوئن 2019 - 13:00 dsfr.ir/cw1jc

همدان میزبان کنفرانس بین المللی راه ابریشم می شود
kojaro.com
همدان

ششمین کنفرانس بین المللی ثبت های زنجیره ای در مسیر جاده ابریشم با رویکرد ویژه گردشگری با تلاش کمیسیون ملی یونسکو در ایران در همدان برگزار خواهد شد.

جلسه هم اندیشی بررسی برپایی ششمین کنفرانس بین المللی ثبت های زنجیره ای در مسیر جاده ابریشم با رویکرد ویژه گردشگری در استان همدان با حضور حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، امیر روشن بخش معاون ارتباطات و مشارکت ها و سرپرست گروه ارتباطات کمیسیون ملی یونسکو، بهمن نامور مطلق مدیر گروه فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو، سمانه زمانی مدیر گروه علوم اجتماعی و انسانی کمیسیون ملی یونسکو، الهه عطایی معاون فرهنگی کمیسیون ملی یونسکو، آرش امینی مدیرکل امور بین الملل و حوزه ریاست کمیسیون ملی یونسکو، عباس صوفی شهردار همدان، محمود عراقی معاون استاندار همدان و کامران گردان رییس شورای شهر همدان برگزار شد.

امیر روشن بخش معاون ارتباطات و مشارکت ها و سرپرست گروه ارتباطات کمیسیون ملی یونسکو در ابتدای این مراسم با بیان اینکه کنفرانس راه ابریشم از اول تا ۹ مهر امسال برگزار می شود یادآور شد: برگزاری کارگاه گفت و گوی بین مذاهب و گفت و گوی بین فرهنگی در کشورهای مسیر جاده ابریشم، دومین کنفرانس بین المللی معنویت در مسیر جاده ابریشم، کنفرانس سالانه رابط های ملی جاده ابریشم از جمله دیگر برنامه هایی است که در قالب کنفرانس بین المللی راه ابریشم برگزار خواهد شد.

معاون ارتباطات و مشارکت ها و سرپرست گروه ارتباطات کمیسیون ملی یونسکو، تاکید کرد: در این کنفرانس همچنین شاهد برپایی جشنواره صلح نوشته های جاده ابریشم، مجمع شهرداران شهرهای محور جاده ابریشم خواهیم بود.

روشن بخش همچنین از برپایی اجلاس جهانی اصلاح الگوی مدیریت تقاضا و مصرف آب در کنفرانس بین المللی راه ابریشم خبر داد و تاکید کرد که برپایی هرچه بهتر این رویداد با توجه به حضور ۶۰ میهمان بین المللی با توجه به هدفگذاری بر توسعه گردشگری شهر همدان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران نیز در این جلسه تاکید کرد: در بحث جاده ابریشم رقابت شدیدی بین کشورهای مختلف وجود دارد و در سال های اخیر کشور چین در این زمینه موفق بوده و چند سال است این کشور بسیاری از پروژه هایش را با برند جاده ابریشم مطرح می کند؛ حتی بسیاری از موسسات فیلمسازی برای گرفتن اعتبار از دولت از این برند استفاده می کنند.

کشورهای دیگر نیز از جاده ابریشم برای توسعه شهرها و ایجاد گردشگری و رونق استفاده می کنند به همین دلیل در یونسکو بخشی ویژه بنام جاده ابریشم ایجاد شده است.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با اشاره به میزبانی برخی کشورها از جمله چین، اسپانیا، عمان و ازبکستان از کنفرانس ملی راه ابریشم و دشواری در گرفتن میزبانی این رویداد توضیح داد: مراحل متعددی طی شد تا در نهایت میزبانی اجلاس بین المللی راه ابریشم به ایران رسید.

در داخل کشور همت برای گرفتن این میزبانی ها وجود ندارد و معتقدم ایران می تواند با توجه به امکانات شهرهای مختلف در زمینه جاده ابریشم حرف های مهمی بزند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های مهم بین المللی در کنار اجلاس راه ابریشم از جمله دومین اجلاس کنفرانس بین المللی مسیر معنویت و گفت وگوی ادیان در جاده ابریشم یادآور شد: اولین جشنواره صلح نوشته های جاده ابریشم با حضور کشورهای صاحب خوشنویسی از جمله ایران، چین، کره جنوبی و ژاپن برگزار خواهد شد و این کشورها جشنواره خوشنویسی خود را برگزار خواهند کرد.

این پروژه مهم و بین المللی است و افراد برجسته و شخصیت های علمی در آن حاضر خواهند شد و دفتر منطقه ای بخش جاده ابریشم و همه ما برای برپایی این کنفرانس در کنار استان همدان هستیم.

« دنیای سفر » این نوشته را از « خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1