16 آوریل 2024 - 21:53

آئودی tt در مقابل پورشه کیمن؛ جدال فانتزی های دونفره

13 فوریه 2019 - 10:40 dsfr.ir/7e4g7

آئودی

اگر در وبسایت های ایرانی و خارجی در مورد خودروهای فانتزی جستجو کنید، به احتمال زیاد در بین آنها آئودی tt و پورشه کیمن را خواهید دید که هر کدام از آنها زیبایی های خاص خود را دارند. در واقع این دو نوع ماشین گزینه هایی هستند که شما را از ماشین های معمولی مانند سدان یا شاسی بلند دور می کنند و به سمت طرح های فانتزی و دوست داشتنی می برند.

اگرچه خرید و فروش آئودی tt و همچنین پورشه کیمن در بازار ایران مختص به طیف خاصی است، در این مطلب می خواهیم این دو خودرو را با یکدیگر مقایسه کنیم و ببینیم که کیفیت آئودی tt بالاتر است یا مشخصات پورشه کیمن.

مقایسه موتوری آئودی tt و پورشه کیمن

 مطالعه مشخصات فنی و ویژگی های ماشین بهترین معیار برای مقایسه دو خودرو است که در این مورد می خواهیم برای دو برند آئودی و پورشه این کار را انجام دهیم. در آئودی tt شما با یک خودرو طراحی شده توسط کشور آلمان مواجه هستید که موتور آن ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ بوده که از سیستم تنفس طبیعی بهره می برد. این خودرو که در سال ۲۰۰۷ طراحی شده است، دارای حجم موتور ۲۰۰۰ سی سی بوده که حداکثر قدرت آن ۲۰۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه بوده و نهایت گشتاور آن ۳۵۰ نیوتون متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه است. در جریان خرید آئودی tt باید توجه داشته باشید که سیستم حرکتی آن از نوع دیفرانسیل جلو بوده و ۶ دنده خودکار است. حداکثر سرعت در این مدل آئودی ۲۴۰ کیلومتر در ساعت است و شتاب صفر تا صد آن در 6.6 ثانیه پر می شود.

اما خودرو پورشه کیمن در سال ۲۰۱۰ باز هم در کشور آلمان طراحی و تولید شد. در این خودرو از یک موتور ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپ استفاده می شود که حجم موتور آن ۳۴۳۶ سی سی است. تنفس موتور در این خودرو به شکل تنفس طبیعی بوده و مطمئنا در مسیرهای مختلف دچار مشکل نمی شود. یک نقطه قوت دوست داشتنی که احتمالاً در خرید و فروش پورشه کیمن به شما کمک می کند، بالا بودن حداکثر قدرت آن است که ۳۲۵ اسب بخار برآورد می شود. همچنین نهایت گشتاور این خودرو ۳۷۰ نیوتون متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه است که به کمک دیفرانسیل عقب به چرخ ها منتقل می شود.

دیفرانسیل خودرو به صورت هفت دنده خودکار بوده که می تواند خودرو را در حداکثر سرعت ۲۷۵ کیلومتر در ساعت کنترل و هدایت کند. شتاب صفر تا صد پورشه کیمن تنها ۵ ثانیه است که نشان دهنده تیز بودن این خودرو در جاده است.

ویژگی های ظاهری و امکانات

 شاید برای شما جالب باشد که در بندهای قبلی به مصرف سوخت خودرو اشاره نکردیم. این موضوع تا حدود زیادی به طراحی بدنه و شکل ارگونومیک آن بستگی دارد. مصرف سوخت ترکیبی پورشه کیمن ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و در آن از یک باک ۶۵ لیتری استفاده شده است. شکل ظاهری این خودرو از خودروهای دو نفره است. قرار گرفتن یک بدنه فانتزی دونفره و منحنی وار بر روی یک موتور بسیار قوی چیزیست که شما را با یک ماشین جذاب و دوست داشتنی مواجه می کند. در این خودرو شما با چراغ های برجسته مواجه هستید که کاپوت آن با شیب ملایمی به سمت پایین کشیده شده است. اگرچه این سبک طراحی در خودروهای قدیمی هم وجود داشت، اما شکل فانتزی و طراحی خاص بدنه آن به بالا بودن سرعت و کم شدن مقاومت هوا کمک می کند.

پورشه کیمن یک پورشه دو نفره با مصرف سوخت ترکیبی 6.1 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. تفاوت مصرف سوخت در این خودرو در وهله اول تحت تأثیر قدرت موتور است. شما در مورد قبل با یک موتور ۳۴۳۶ سی سی مواجه هستید که طبیعتاً میزان مصرف بیشتری دارد. البته باید بپذیریم که طراحی بدنه پورشه به شکلی است که احتمالاً مقاومت هوا در بالا بردن مصرف سوخت آن نقش دارد.

قیمت خودرو

 اگر می خواهید قیمت خودرو به عنوان آخرین معیار در مقایسه آنها استفاده کنید، طرفداران آئودی در این مورد باید کمی نگران باشند. در حال حاضر خرید و فروش آئودی tt در بازار ایران و در سایت دیوار با مبلغی بین یک میلیارد و 200 تا یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان انجام می گیرد. این در حالی است که قیمت پورشه کیمن بین یک میلیارد و ۲۰۰ تا یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برآورد می شود.

 امیدواریم که بررسی مشخصات فنی آئودی tt و پورشه کیمن و توجه به طراحی بدنه و قیمت خودروها این امکان را برای شما فراهم آورده باشد که بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ویرلن » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1