28 مارس 2024 - 18:31

نوروز ۹۸ به چه شهرهایی سفر کنیم

13 فوریه 2019 - 09:30 dsfr.ir/px6t8

سفر نورروزی

تعطیلات نوروز نزدیک است و این روزها فرصت خوبی برای سفرند و بسیاری از خانواده‌ها برای سفرهای خانوادگی و گروهی برنامه‌ریزی می‌کنند. عده‌ای علاقه‌مند به شهرهای تاریخی با آثار باستانی‌اند، عده‌ای دیگر طبیعت‌گردی را ترجیح می‌دهند و به شهرهای سرسبز و کوهستانی می‌روند و برخی دیگر شهرهای جنوبی و گرم را برای روزهای خنک اول بهار مناسب می‌دانند. فراموش نکنید قبل از سفر از وضعیت آب‌و‌هوای شهر مورد نظر مطلع شوید، در صورت امکان اقامتگاه خود را رزرو کنید و اگر با وسیله نقلیه عمومی سفر می‌کنید حتما برای خرید بلیط اقدام کنید.

شهرهای مناسب برای طبیعت‌گردی

ایران کشوری چهار‌فصل است و بیشترهای شهرهای آن در روزهای نخست فصل بهار آب‌و‌هوایی مطبوع و چهره‌ای زیبا دارند. تبریز یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی است که قدمتی طولانی دارد و در کنار جاذبه‌های تاریخی منظره‌های طبیعی بی‌شماری دارد.  تعطیلات نوروز فرصت مناسبی است که با خاطری آسوده از آب‌و‌هوای مطلوب تبریز استفاده کنیم و خستگی کار و تلاش یکساله را به فراموشی بسپاریم. می‌توانیم با اجاره سوئیت در تبریز از تمام جاذبه‌های طبیعی و حتی تاریخی نزدیک به محل اقامت خود دیدن کنیم و خاطرات خوشی را بسازیم.

شهرهای تاریخی با بناهای قدیمی

بسیاری از علاقه‌مندان به تاریخ و تمدن برای تعطیلات نوروز شهرهای قدیمی را به‌عنوان مقصد سفرشان انتخاب می‌کنند. یکی از شهرهای تاریخی ایران، که در سازمان یونسکو هم ثبت شده، شهر یزد است . این شهر بناهای تاریخی، آثار باستانی، شیرینی‌های خوشمزه، صنایع طلا و مس و کویر‌های معروفی دارد  و همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند. هر گردشگری می‌تواند به راحتی با ساکن شدن در هتل سنتی یزد بناهای تاریخی این شهر مانند باغ دولت‌آباد، آتشکده ساسانیان و مجموعه امیر چخماق را ببیند و خاطراتی شیرین را برای خود بسازد.

شهرهای زیبا با مردمی خونگرم

فلات غربی ایران جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شگرفی دارد که از دوره‌های گوناگون به‌جا مانده‌اند. یکی از زیباترین شهرهای غربی ایران کرمانشاه است که طبیعت خارق‌العاده‌ای دارد. شما می‌توانید به وسیله هواپیما، قطار، اتوبوس و یا وسیله شخصی به این شهر سفر کنید و از منظره‌های طبیعی، بناهای تاریخی و غذاهای لذیذ محلی آن لذت ببرید. اگر قصد دارید سفرتان از نظر اقتصادی به‌صرفه باشد می‌توانید از چند روز مانده به سفر در یک هتل آپارتمان ارزان در کرمانشاه اقدام به رزرو اتاق کنید و با خیال آسوده سفر خود را آغاز کنید.

 

1