19 مارس 2024 - 12:54

نمایشگاه فرش و تابلوفرش نفیس ایرانی در بغداد برپا شد

10 فوریه 2019 - 12:00 dsfr.ir/d42ea

نمایشگاه فرش

نمایشگاه بزرگ فرش و تابلو فرشهای نفیس ایرانی، صنایع دستی و خط نستعلیق هنرمندان کشور در بغداد برپا شد.

این نمایشگاه روز چهارشنبه به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد و همکاری وزارت فرهنگ و گردشگری عراق در سالن وزارت فرهنگ و گردشگری و آثار باستانی عراق افتتاح شد.

در آیین افتتاحیه این نمایشگاه علاوه بر 'جابر الجابری' قائم مقام وزیر فرهنگ عراق و 'سید موسی علیزاده طباطبایی' معاون سفیر کشورمان، برخی از مسئولین و مدیران نهادهای مختلف عراقی، شیوخ عشایر و فرماندهان نظامی نیز حضور داشتند.

قائم وزیر فرهنگ عراق در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: امروز شاهد برگزاری یکی از نمایشگاه های معتبر و بزرگ در بغداد هستیم که هنرمندان ایرانی با خود به بغداد آورده اند.

فرش و تابلو فرش ایرانی در تمام دنیا شناخته شده و باعث افتخار برای ما است که تمدن و فرهنگ و هنر اصیل ایرانی و تمدن و هویت عراقی شکوفا شده است.

جابرالجابری اعلام کرد که تاکنون همکاری های فرهنگی و هنری خوبی بین دو کشور برگزار شده است و این ارتباط و همکاری نماد ریشه دار شدن روابط حسنه دو کشور بوده و ما اجازه نخواهیم داد هیچ کشور و یا دشمن مشترکی روابط دو کشور را به سمت تیرگی بکشاند.

وی همکاری خوب رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق را ستود و گفت: اهمیت مقوله فرهنگ و هنر در روابط خوب دو کشور نشان از ارتباط مناسب و دوستانه با مسئولین ایرانی حاضر در عراق است.

در ادامه این مراسم علیزاده طباطبایی معاون محترم سفیر کشورمان در بغداد ضمن تشکر از همکاری مشترک فرهنگی و هنری بین دو کشور دوست و همسایه در توسعه و تعمیق روابط گفت: برگزاری این نمایشگاه با هدف آشنایی مسئولین، هنرمندان و مردم عراق با تمدن و فرهنگ غنی ایرانی صورت گرفت و امروز ما شاهد استقبال خوب برادران عراقی مان در این نمایشگاه هستیم چرا که یکی از نمایشگاه های آثار تابلو فرش های دستبافت، خط و صنایع دستی کشورمان در عراق را شاهد بودیم.

وی گفت که این رویداد مهم فرهنگی بر اساس سند یادداشت تفاهم فرهنگی و هنری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق در بغداد دائر شده است.

در این نمایشگاه بیش از 40 اثر نفیس شامل تابلو فرش و تعدادی قالیچه های نفیس ابریشم، 20 تابلو خط نستعلیق و بیش از 120 قطعه صنایع دستی شامل خاتم، میناکاری و قلمزنی در معرض دید مسئولین، هنرمندان و مردم شهر بغداد قرار گرفته است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1