19 مارس 2024 - 08:41

رونق گردشگری ریلی در مازندران با سفرهای یک روزه

7 فوریه 2019 - 10:00 dsfr.ir/hy2a9

گردشگری ریلی

برنامه ریزی برای راه اندازی قطار گردشگری شرق مازندران، امید فعالان صنعت گردشگری این منطقه را برای رونق بیش از پیش این صنعت درآمدزا افزایش داده است.

جمعه گذشته، 12 بهمن، نخستین قطار گردشگری شرق مازندران به صورت آزمایشی از ساری تا اینچه برون در استان گلستان، سفری یک روزه و تفریحی را با ارائه برنامه های تفریحی برای تعدادی از مسافران رقم زد.

طرح قطار گردشگری چند سال است که در مسیر ریلی شمال و منطقه سوادکوه از سوی اداره کل راه آهن شمال اجرا می شود. برخی آژانس های گردشگری فعال در تهران نیز طرح قطار گردشگری را در این مسیر زیبای شمال اجرا می کنند، اما تا کنون قطار گردشگری در مسیر راه آهن شرق مازندران و استان گلستان حرکت نکرده بود.

مدیرکل راه آهن شمال با بیان این که فعالیت قطارهای گردشگری باید به بخش خصوصی واگذار شود، گفت که این اداره کل اجرای طرح را با هدف تشویق بخش خصوصی به منظور ورود به این حوزه آغاز کرد و نتایج خوبی به همراه داشت.

' یوسف گران پاشا ' افزود: قطار گردشگری را ابتدا با برپایی سفری یک روزه در مسیر سوادکوه برای خانواده کارکنان همین مجموعه آغاز کردیم و پس از آن نیز خانواده کارکنان نیروی انتظامی و سازمان بازنشستگی کشور را وارد این قطار کردیم که استقبال بسیار خوبی از این طرح شد.

پس از چندین نوبت اجرای طرح قطار گردشگری، استانداری خواستار جدی گرفته شدن این طرح در استان شد و این بار طرح قطار گردشگری شرق مازندران در مسیر ساری-اینچه برون برای نخستین بار توسط سرمایه گذار بخش خصوصی با حضور خانواده تعدادی از کارکنان استانداری اجرا شد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1