19 آوریل 2024 - 19:08

پروژه اسکله گردشگری بندرخمیر به زودی اجرایی می شود

4 فوریه 2019 - 14:00 dsfr.ir/6s34i

پروژه اسکله گردشگری بندرخمیر به زودی اجرایی می شود
wikimedia.org
بندر خمیر

معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: پروژه اسکله گردشگری بندرخمیر به زودی اجرایی خواهد شد و داریم تلاش می کنیم لایروبی اسکله جدید را نیز آغاز کنیم.

منصور آرامی در مراسم گرامیداشت روز جهانی تالاب ها در بندر خمیر اظهار کرد: چندسالی که پروژه بندرگاه خمیر عقب ماند به این دلیل بود که باید مسائل زیست محیطی آن حل می شد. پروژه اسکله گردشگری بندر خمیر هم به زودی اجرایی خواهد شد و داریم تلاش می کنیم لایروبی اسکله جدیدی را نیز آغاز کنیم.

فریدون همتی، استاندار هرمزگان در مراسم گرامیداشت روز جهانی تالاب ها در بندرخمیر اظهار کرد: در کشور ما تالاب های بسیاری وجود دارد که در استان هرمزگان، که بزرگترین و زیباترین آنها تالاب خور خوران در شهرستان بندرخمیر است. وجود تالاب ها و جنگل های حرا یکی از موهبت های الهی در هرمزگان است که می تواند مایه برکت و اشتغال و ثروت برای مردم این منطقه باشد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه باید از این محیط خلق ثروت و درآمد داشته باشیم و تالاب ها را به مکانی پرتردد تبدیل کنیم، افزود: باید امکانات زیرساختی را فراهم کنیم تا گردشگران بسیاری از این تالاب ها بازدید کنند و آنها به مراکز پرتردد گردشگری تبدیل شوند.

باید برنامه ای از پیش طراحی شده و مناسب با استفاده از توان دانشگاه ها و محققین و پژوهشگران برای برگزاری همایش روز جهانی تالاب ها داشته باشیم.

مسیحی، مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان نیز گفت: تالاب ثبت شده در هرمزگان وجود دارد که بزرگترین آن خور خوران بوده و علاوه بر جاذبه های گردشگری محل زیست بسیار مهمی نیز هست و گردشگران مختلفی را به خود جذب می کند.

خور خوران بین شهرستان بندرخمیر و قشم است. تالاب شور و شیرین، تالاب گابریک و تالاب گز و حرا نیز از دیگر تالاب های استان هرمزگان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان تصریح کرد: این مراسم با همگرایی و همدلی مردم بندرخمیر و تمامی افرادی که ما را در این رویداد عظیم یاری کردند و حمایت های معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست شکل گرفت.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1