24 آوریل 2024 - 07:05

لباسی سنتی ویژه مدیران ایرانی طراحی شود

4 فوریه 2019 - 10:00 dsfr.ir/fi8sk

لباسی سنتی ویژه مدیران ایرانی طراحی شود
hamshahri.org
پوشش ایرانی

رئیس سازمان میراث فرهنگی در بازدیدش از سومین نمایشگاه صنایع دستی فجر پیشنهاد طرح لباس سنتی ویژه مدیران را داد و بر نگاه حمایتی از سوزن دوزی سیستان و بلوچستان تاکید کرد.

سومین نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر از ۱۲ بهمن برپا شده وتا ۲۲ بهمن در سه تالار از تالارهای خانه هنرمندان ایران برپاست. در این نمایشگاه ۱۷۱ اثر از ۸۰۰ اثری که به مرحله داوری رسیده بودند در این تالارها به نمایش گذاشته شده اند. این آثار فاخر صنایع دستی و هنرهای سنتی شامل رشته های قلم زنی معرق، مشبک، فلز، زیورآلات، سوزن دوزی، سفال، سرامیک، چرم و... است.

پیش از ظهر روز ۱۴ بهمن ماه علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی از این نمایشگاه دیدن کرد. وی در حاشیه بازدیدش از این نمایشگاه به معاون صنایع دستی گفت: باید توجه بیشتری به سوزن دوزی های استان سیستان و بلوچستان شود چرا که این استان سوزن دوزی های فاخری دارد اما در سطح گسترده تبلیغ و استفاده از آنها فراگیر نشده است.

به استان سیستان و بلوچستان باید نگاه حمایتی کنید. با همکاری مدیرکل میراث فرهنگی استان، برنامه ای برای این موضوع داشته باشید. همچنین بخشی از کمک های فنی و اعتباری خود را برای این موضوع کنار بگذارید.

مونسان همچنین در گفتگویش با مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران و معاون صنایع دستی کشور پیشنهاد کرد: طرحی برای لباس رسمی و سنتی مدیران داشته باشیم تا من هم بتوانم از آن لباس استفاده کرده و در هیئت دولت حضور داشته باشم و استفاده از لباس سنتی تبدیل به یک جریان شود.

در پاسخ به این موضوع دلاور بزرگ نیا مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران گفت: برخی از مدیران میراث فرهنگی در استانها مانند مدیر استان کردستان در هر برنامه ای رسمی لباس سنتی کردی می پوشند که بسیار جالب است. برخی از روسای جمهور کشورهای دیگر نیز لباس رسمی کشورشان را می پوشند.

مونسان همچنین در گفتگوی تلویزیونی خود در حاشیه این نمایشگاه گفت که مشکلی برای تامین منابع مالی برای هنرمندان نداریم. هر کجا که نیز به وام داشته باشند یا مواد اولیه بخواهند تهیه خواهیم کرد بیمه هنرمندان نیز پیگیری شده است و البته امیدواریم که سازمان برنامه و بودجه اعتبار لازم را برای بیمه هنرمندان کامل کند تا ما هم بتوانیم همه هنرمندان را بیمه کنیم.

« دنیای سفر » این نوشته را از « خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1