19 مارس 2024 - 13:58

مسیر کویر مرنجاب در حوزه وزارت راه قرار می گیرد

2 فوریه 2019 - 12:00 dsfr.ir/no3s5

مسیر کویر مرنجاب در حوزه وزارت راه قرار می گیرد
kojaro.com
کویر مرنجاب

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت ساماندهی مسیر منطقه گردشگری کویر مرنجاب گفت: این جاده در حوزه راه های این وزارتخانه قرار خواهد گرفت.

محمد اسلامی در نشست بررسی مشکلات راه های آران و بیدگل افزود: در نتیجه هماهنگی ها، قرار شد تا در ابتدا با محوریت فرمانداری این شهرستان و همکاری معدن داران منطقه، این مسیر به جاده گردشگری تبدیل شود.

پس از ساخت جاده گردشگری مرنجاب، این مسیر در چارچوب وزارت راه و شهرسازی قرار خواهد گرفت تا اقدام های آتی از سوی این وزارتخانه صورت گیرد. 

پیگیری هایی صورت گرفته است تا فوریت های پزشکی هم در این مسیر مستقر شود تا در نهایت یک جاده غیر آسفالته و ایمن ساخته شود چرا که تکمیل جاده مرنجاب موجب کاهش تلفات انسانی و حتی فرهنگی خواهد شد و عبور و مرور خودروها هم بهتر صورت خواهد گرفت.

منطقه کویر مرنجاب دارای جاذبه های بی مانندی است که ظرفیتی برای جذب گردشگران ایجاد کرده که باید پیوست فرهنگی داشته تا فرصت آفرین باشد.

اسلامی به وضعیت طرح ملی جاده آران و بیدگل به گرمسار اشاره و اضافه کرد: این جاده بین سه استان اصفهان، قم و تهران قرار دارد و به زودی مطالعات ترکیبی و مفصل تری در رابطه با این طرح انجام خواهد شد.

وی اولویت وزارت راه را تکمیل طرح های نیمه تمام برشمرد و افزود: همه تلاش ما این است تا طرح های در دست اجرا و نیمه تمام به سرانجام برسد.

وزیر راه و شهرسازی گسترش زمینه حضور خیرین در امور راه و شهر سازی کشور را ضروری دانست و تاکید کرد: پیوند بین مردم و مسوولان موجب محرومیت زدایی و عمران و آبادانی هر چه بیشتر کشور می شود.

منطقه نمونه گردشگری مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل جزو بکرترین و زیباترین کویرهای کشور است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می شود.

مرنجاب با برخورداری از ظرفیت فعالیت هایی مانند کویرنوردی، آفرود، موتورسواری، سافاری، شترسواری و اسکی روی شن و ماسه، سالانه میزبان دهها هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی است.

آران و بیدگل در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1