18 آوریل 2024 - 12:41

مسابقات کشوری تیر و کمان سنتی در خلخال برگزار می شود

31 ژانویه 2019 - 10:00 dsfr.ir/sk0ai

مسابقات کشوری تیر و کمان سنتی در خلخال برگزار می شود
iribnews.ir
مسابقات تیر و کمان سنتی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خلخال از برگزاری مسابقات ملی تیر و کمان سنتی جام آرش به میزبانی این شهرستان خبر داد.

محمدرضا شایقی روز چهارشنبه 10 بهمن در جلسه ستاد برگزاری جشنواره های خلخال افزود: این مسابقات در راستای اجرای برنامه های طرح ملی زمستان بیدار پنجشنبه 11 بهمن در ورزشگاه تختی خلخال برگزار خواهد شد.

علاوه بر برگزاری مسابقات تیر و کمان سنتی با رقابت 40 نفر از ورزشکاران عضو تیم ملی تیر و کمان کشور با لباس های بومی محلی و سنتی از اقوام مختلف، برنامه های متنوعی دیگری برای این جشنواره در نظر گرفته شده است.

به احترام و حفظ حرمت ایام فاطمیه اجرای موسیقی از این جشنواره حذف و برگزاری مسابقات زیباترین لباس های سنتی در بین شرکت کنندگان، مسابقه ساخت آدم برفی، اجرای مسابقه عکاسی با موضوع جاذبه های گردشگری زمستانی منطقه و زمستان بیدار و اجرای برنامه های ورزشی بومی - محلی از جمله برنامه های پیش بینی شده است.

امسال اجرای 10 جشنواره برای زمستان پیش بینی شده که این جشنواره چهارمین جشنواره پس از جشنواره های شب یلدا، زمستان بیدار منطقه طهرستان و آیین های بومی و محلی با حضور هنرمندانی از چهار استان کشور است.

مسئولان دستگاه های اجرایی با محوریت شهرداری و میراث فرهنگی در اجرای این برنامه ها مشارکت دارند.

1