28 مارس 2024 - 15:33

رئیس بنیاد جهانی انرژی اعلام کرد: بروز بحران زیستی محیطی جهان تا ۴۰ سال آینده

29 ژانویه 2019 - 14:00 dsfr.ir/cb8dy

رئیس بنیاد جهانی انرژی اعلام کرد: بروز بحران زیستی محیطی جهان تا ۴۰ سال آینده
peykerastan.ir
انرژی پاک

کنفرانس بین المللی شهرهای پایدار جهان به میزبانی یزد برگزار شد و قرار است در این کنفرانس نوبل محیط زیست و عنوان پایتخت جهانی شهرهای پایدار جهان برای سال 2019 به شهر یزد اهدا شود.

ولفگانگ نئومن، رئیس بنیاد جهانی انرژی با اشاره به عضویت ۱۸۲ کشور در این سازمان بین المللی در حاشیه کنفرانس بین المللی شهرهای پایدار جهان که به میزبانی یزد برگزار شد، گفت: یزد یکی از شهرهای سرآمد دنیا در زمینه پایداری است.

وی در جمع خبرنگاران استان با اشاره به سابقه چند هزار ساله یزد، اظهار کرد: ظرفیت های یزد در استفاده از انرژی پایدار باید بیش از پیش به مردم جهان معرفی و در تمام دنیا ترویج شود.

وی، بادگیر را یکی از بارزترین ظرفیت های استان یزد در حوزه انرژی دانست و افزود: استفاده از بادگیر برای خنک کردن منازل مسکونی بارزترین نماد ظرفیت یزد در استفاده از انرژی پایدار است. در دنیا شهرهای زیادی در زمینه پایداری وجود دارد اما یزد شهری است که سال ها در این قضیه پیشتاز بوده است.

نئومن با اشاره به این که بیش از ۲۰۰۰ شهر پایدار در سطح جهان عضو بنیاد جهانی انرژی هستند، تصریح کرد: باید تکنولوژی گذشته این شهر را با فناوری جدید امروز ترکیب و انرژی پاک را به همگان عرضه کنیم.

این مسئول با بیان این که ۲۵ هزار طرح زیست محیطی و پایداری در این نهاد آماده تدوین راهکار مختلف برای رفع مشکل زیستی هستند، خاطرنشان کرد: وظیفه مردم است، نسبت به زمین و محیط زیست اطراف خود حساس باشند که بنابر اظهارات دانشمندان در ۴۰ سال آینده با بحران زیستی محیطی در جهان روبرو خواهیم شد.

 جعفر امین مقدم، دبیر کل نخستین کنفرانس بین المللی شهرهای پایدار جهان در نخستین کنفرانس بین المللی شهرهای پایدار جهان و نوزدهمین کنفرانس بین المللی سازمان جهانی انرژی به میزبانی شهر جهانی یزد گفت: ارتقای دانش متخصصان مهمترین دستاورد کنفرانس شهرهای پایدار است.

در این رویداد بزرگ جهانی، شهر یزد به عنوان پایتخت شهرهای پایدار جهان معرفی و همچنین از بهترین عملکردهای ارزیابی شده در حوزه انرژی پایدار تقدیر می شود برگزاری نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی با حضور متخصصان داخلی و خارجی مرتبط با حوزه پایداری به منظور تبادل اطلاعات و ارتقا دانش متخصصان از برنامه های این کنفرانس بین المللی است.

در این همایش دو روزه نزدیک به ۷۰ نفر از متخصصان جهانی حوزه انرژی های پایدار و اساتید دانشگاه های ۲۵ کشور جهان و همچنین مسئولان و صاحب نظرانی از سراسر کشور حضور دارند.

دبیر کل نخستین کنفرانس بین المللی شهرهای پایدار جهان گفت: میزبانی استان یزد برای برگزاری اجلاس بنیاد جهانی انرژی و کنفرانس بین المللی شهرهای پایدار جهان، علاوه بر اینکه نام یزد را به عنوان یک برند جهانی مطرح می کند، باعث جهش های علمی و بهبود وضعیت شهرها و خدمت رسانی به مردم استان یزد خواهد شد.

انتقال تکنولوژی و دانش ساختمان سازی از سوی دیگر شهرها و همچنین انتقال تجربیات شهر جهانی یزد در زمینه شاخصه های توسعه پایداری از جمله آوردها و مزایای انتخاب استان یزد به عنوان پایتخت جهانی شهرهای پایدار در سال ۲۰۱۹ است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1