29 مارس 2024 - 20:10

جشن نوروز 98 با حضور ده کشور در کیش برگزار می شود

26 ژانویه 2019 - 12:00 dsfr.ir/ud0fv

جشن نوروز 98 با حضور ده کشور در کیش برگزار می شود
hamgardi.com
جشن نوروز

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: توسعه گردشگری خارجی یکی از اولویت های منطقه آزاد کیش است و در همین راستا درصددیم جشن نوروز 98 را با حضور ده کشور در کیش برگزار کنیم.

غلامحسین مظفری با اعلام این خبر افزود: باید برای توسعه گردشگری خارجی در کیش، جذابیت هایی فراهم کرد که گردشگران جذب شوند، در همین راستا خطوط پروازی مستقیم با کشورهای منطقه نیز راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در گذشته و 2 دهه قبل اساس گردشگری کیش، تجاری بود، گفت: مردم به کیش می آمدند تا بخشی از نیازهای خود را تامین کنند و خرید های خود را انجام دهند البته این بعد همچنان وجود دارد اما در کنار آن باید کارهای بیشتری انجام داد زیرا منطقه آزاد کیش ظرفیت بسیار خوبی برای گردشگران خارجی دارد.

ظرفیت های گوناگون و توانمندی های بی شمار طبیعی و اقتصادی در کیش متمرکز شده و با توجه به زیرساخت های اصولی که در این منطقه شکل گرفته است با برنامه ریزی مناسب می توان آنها را توسعه داد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: خوشبختانه در طول این سال ها در زمینه زیرساخت ها اقدامات خوبی انجام شده و اکنون کیش ظرفیت های بسیار همچون شرایط اقامتی دارد، فرهنگ شهروندی یا کیش وندی در کیش نیز به خوبی جا افتاده است. 

در کیش با وجود وسایط نقلیه بسیار، چراغ راهنمایی و رانندگی وجود ندارد و این موضوع نشان می دهد که هم رانندگان و هم مردم با فرهنگ رانندگی آشنا هستند.

وی با بیان اینکه در کیش فرهنگ رانندگی این گونه جا افتاده که هیچ خودرویی با بوق زدن به کسی هشدار نمی دهد، اضافه کرد: برای این موضوع در کیش فرهنگ سازی شده است. در همین راستا هفته آینده صدمین جلسه آموزش فرهنگ و حقوق شهروندی در کیش برگزار می شود که جزو بستر و الزامات گردشگری است.

در حوزه صنایع دستی و میراث فرهنگی نیز کیش می تواند محلی برای عرضه صنایع دستی کشور شود چرا که گردشگران داخلی و خارجی به این منطقه بسیار سفر می کنند.

مظفری در مورد تاثیر نرخ ارز بر ورود گردشگران داخلی به این جزیره نیز گفت: این طبیعی است که مردم به دلیل گران شدن قیمت ارز کمتر به خارج از کشور سفر می کنند، اما برای گردشگران خارجی به دلیل نرخ برابری پولشان، سفر به ایران با قیمت کمتری تمام می شود.

وی با بیان اینکه پرواز مستقیم به کشور عمان از کیش و بالعکس همیشه پُر از مسافر است، ادامه داد: 2 هفته قبل هم پرواز نجف برقرار شد و پیش بینی ما این بود که به تدریج و مرور زمان پروازها پر شود اما از همان پرواز اول، صندلی خالی نبود.

وی با بیان اینکه پرواز مستقیم بغداد - کیش و اربیل- کیش نیز در برنامه های این منطقه آزاد است، گفت: پیشنهاد پرواز مستقیم کویت را نیز داده ایم، البته دوستان مذاکرات بیشتری را آغاز کرده اند که از برخی کشورهای با فاصله دورتر نیز پرواز داشته باشیم.

به گفته وی، کیش مشکلی در زیرساخت های گردشگری ندارد و از نظر هتل و فرودگاه نیز دارای محدودیت ظرفیت نیست.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش یکی از محورهای اصلی در کیش را برگزاری آیین های رویداد محور ذکر کرد و اظهار داشت: ما می خواهیم رویدادها را در کیش برجسته کنیم، در همین راستا در جلسه قبل، اولین مصوبه شورای اداری کیش، بحث برگزاری جشن های بین المللی نوروز در کیش بود که با حضور ده کشور نوروز را جشن می گیرند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1