28 مارس 2024 - 12:48

مهمترین آثار باستانی کشف شده در سراسر جهان طی سال 2018

2 ژانویه 2019 - 10:00 dsfr.ir/ox2zk

آثار باستانی

نگاهی به مهمترین آثار باستانی کشف شده در سال 2018 نشان می دهد که تنها چهار اثر آن در مصر کشف شده که از جمله 'قدیمی ترین پنیر جهان' و'تابوت گرانیت سیاه' میان این آثار باستانی قرار دارد.

هنگامی که تابوت گرانیت سیاه کشف شده در استان اسکندریه مصر باز شد در آن مخلوطی از آب که به نحوی در آن نشت کرده بود، در کنار اجساد مومیایی شده شامل یک زن 20 تا 25 ساله ،دو مرد سی تا چهل ساله درحالی جمجمه یکی از آنها دارای سوراخ کوچکی که بیانگر عمل جراحی بر آن است وجواهراتی از طلاهای نقاشی شده می باشد به ویژه تصویر یک مار برروی آنها مشاهده شد.

یک معدن قدیمی در نزدیکی اهرام ثلاثه با قدمت 4500 ساله
باستان شناسان از کشف یک معدن سنگ قدیمی در صحرای شرقی مصر خبر دادند. این معدن برای سنگ های مرمر مورد استفاده قرار می گرفته است. ونقاشی های کشیده شده بر دیوارهای به 4500 سال قبل برمی گردد. باستان شناسان معتقدند از سنگ های این معدن در ساخت هرم بزرگ ( اهرام ثلاثه) استفاده شده است.

کشف قدیمی ترین پنیر جهان در مصر
باستان شناسان قدیمی ترین پنیر جهان را در مات مرداد گذشته با قدمتی بالغ بر 3300 سال در منطقه سقاره درمصر کشف کردند.
این پنیر درمخزن بزرگی از کوزه های گلی شکسته شده زیر زمین درمنطقه ممفیس یافت شد که نشان می دهد از شیر گاو، گوسفند یا بز تهیه شده است. 

کشف یک جسد مومیایی شده در یکی از شهرهای جنوب مصر
جسد یک مرد مومیایی شده که قدمت آن به 3500 تا 3700 سال قبل برمی گردد در یکی از مناطق جنوبی مصرکشف شد.
محققان با آزمایش نمونه هایی از مومیایی دریافتند جسد مذکور به وسیله شکر،صمغ درخت، شیره درخت صنوبر وعناصرضد باکتری وعصاره های گیاهی معطر ساخته شده است.

کشف قبری در اردن که قدمت آن به قرن دو میلادی باز می گردد 
این قبر که شهریور گذشته در اردن کشف شد بر روی آن تصاویری صدها الهه، افراد وحیوانات نقش بسته است که حاکی از فعالیت های آن زمان شامل درو محصولات کشاورزی وساخت دیوارهای دفاعی است.

کشف گور دستجمعی کودکان در پرو
باستان شناسان از کشف گور دستجمعی متشکل از 140 کودک 5 تا 14سال در پرو با قدمتی 550 ساله خبر دادند. 

کشف جای پای انسان در آمریکای شمالی
29 جای پای که قدمت آن به 13000 سال قبل برمی گردد مارس گذشته در جزیره کالفرت انگلیس کشف شد. یکی از جای پاها متعلق به یک کودک می باشد.

نشانه هایی از وجود آمریکایی ها اولیه
بررسی های جدید بر روی اجساد 49 تن در آمریکای مرکزی وجنوبی حاکی از وجود ساکنانی است که پیش از حوادث آمریکای مرکزی وجنوبی در آمریکای شمالی می زیسته اند.

کشف 60 هزار بناهای تمدن قدیم مایا در گواتمالا 
بیش از 60 هزار بنا از بناهای تمدن قدیمی المایا در گواتمالا به وسیله اشعه لیزر هواپیماهای شناسایی کشف شد. این بناها شامل کاخ ها، خانه ها، قلعه های دفاعی وجاده ها وقنات های آب مورد استفاده کشاورزی می باشد. گواتمالا دروازه دنیای تمدن گمشده مایاهاست و رد پاهای تمدن مایا در جزیره فلورس در گواتمالا دیده می شود.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1