23 آوریل 2024 - 22:22

چالش بر سر بلیت های چارتری

19 دسامبر 2018 - 14:00 dsfr.ir/ux6mi

چالش بر سر بلیت های چارتری
sedayiran.com
بلیت های چارتری

طی چند وقت اخیر بارها فروش بلیت هواپیما به صورت چارتر مورد انتقاد قرار گرفته؛ اما همچنان به کار خود ادامه داده و تا امروز نرخ بلیت هواپیما براساس میزان مسافران و بازه زمانی مشخص توسط آژانس های چارترکننده تعیین شده است. در آخرین اظهارنظر درباره بلیت چارتر محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که پروازهای چارتر ممنوع است؛ مگر برای کسانی که مسافر خاص خود را داشته باشند. این موضوع نیز از سوی نمایندگان مجلس مورد حمایت قرار گرفت.

اما حرمت الله رفیعی، رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران می گوید: «نمی توان چارتر را حذف کرد چراکه در حال حاضر حقوق ۶، ۷ ماه پرسنل ایرلاین ها را چارترکننده ها می دهند.»

او درخصوص قانونی نبودن پروازهای چارتری که از سوی وزیر راه اعلام شده، گفت: «ممنوعیت این موضوع به هیچ وجه کار درستی نیست. در اذهان عمومی این طور گفته می شود که چارتر ممنوع است ولی این طور نیست.

آقای اسلامی نیز در صحبت های خود، پرواز چارتری را به طور کامل ممنوع اعلام نکرده اند. ایشان گفته اند این پرواز ممنوع است به جز برای کسی که مسافر خاص خود را داشته باشد.» او افزود: «چارتر در همه جای دنیا یک تعریف مشخص دارد و نمی شود یک بار تمام پروازهای کشور را به صورت چارتر بفروشیم و حال بیاییم کلا آن را ممنوع اعلام کنیم.

در حقیقت ما برای اینکه در ایام های سیزن و لوسیزن فروش خود را داشته باشیم از چارتر استفاده می کنیم و به این ترتیب قیمت بلیت بر مبنای بازار عرضه و تقاضا مشخص می شود. البته بعضا تخلفاتی ایجاد شده که در پی آن قیمت ها در ایام های سیزن به طور فزاینده ای افزایش پیدا می کند. یکی از دلایل این موضوع، قراردادهای اشتباهی است که ایرلاین ها با برخی از آژانس ها منعقد می کنند.»

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایلنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1