12 آوریل 2024 - 11:06

آمادگی فرودگاه مشهد برای ارائه خدمت در فصل سرما

22 نوامبر 2018 - 16:00 dsfr.ir/yw2c2

فرودگاه مشهد

مدیرکل فرودگاه‎های استان خراسان رضوی با اعلام خبر برگزاری مانور برف روبی با حضور واحدهای عملیاتی و شرکت‎های هواپیمایی در فرودگاه مشهد از آمادگی این فرودگاه برای ارائه خدمت در فصل سرما و شرایط بارش برف خبر داد.

محمدباقر قاسم‎زاده با بیان اینکه این مانور به منظور آماده سازی تجهیزات فرودگاهی برای مقابله با شرایط جوی و یخبندان برگزار شد، گفت: این تمرین با حضور تیم های مختلف باند و اپرون و با بهره مندی از تجهیزات مختلف نظیر خودروی تیغه برف روب، خودروی برف روب، خودروی اوره پاش و خودروی ناظر در ایرساید و لندساید انجام شد و ارگان های حاضر در فرودگاه با به کارگیری همه امکانات موجود و ارائه خدمات جهت ایمن سازی پروازها و جلوگیری از تأخیرات احتمالی در آمادگی کامل به سر می برند و به یاری خداوند متعال در فصل سرمای سال جاری برای انجام پروازها مشکلی نخواهیم داشت.

وی با تأکید بر اجرای دستورالعمل‎ها، استفاده از امکانات مناسب ایمنی و رعایت قواعد تعیین شده استاندارد، افزود: با آغاز فصل سرما تدابیر خاص در زمان بارش نزولات اندیشیده شده و این فرودگاه با آمادگی کامل به استقبال فصل زمستان می رود.

مدیرکل فرودگاه‎های استان خراسان رضوی با اشاره به برگزاری جلسه کمیته زمستانی به منظور بررسی مانور مذکور و نکات موردتوجه برای تداوم خدمت‎رسانی در برودت هوا و بارش‎ها، گفت: در این نشست علاوه بر مسئولان فرودگاهی، روسای شرکت‎های هواپیمایی فعال در فرودگاه مشهد نیز حضور داشتند.

قاسم‎زاده ضمن قدردانی از شرکت‎های هواپیمایی برای فعالیت‎های ارزنده و خدمات‎رسانی مناسب در عملیات پروازی تابستان امسال و ایام پرترافیک پایانی دهه ماه صفر، خواستار ادامه این روند در فصل سرما شد و گفت: حتی در صورت بارش برف فرودگاه مشهد بسته نخواهد بود و باند پروازی باز است، بااین وجود انجام پروازهای ایمن در اولویت ما قرار دارد و در صورت وجود خطر، به منظور حفظ امنیت جان مسافران از اجازه پرواز امتناع خواهیم کرد.

امید است شرکت‎های هواپیمایی و شرکت‎های هندلینگ‎کننده با آمادگی و انسجام و تأمین تجهیزات زمستانی کافی، به‎روزرسانی امکانات پروازی تخصصی فصل سرما و یخبندان، آموزش کارکنان، نظارت کامل و پای کار بودن روسای خود و پاسخگویی به مشتریان فرودگاهی زمینه رضایتمندی زائران و مسافران را فراهم کنند.

زمستان گذشته علیرغم باز بودن باند فرودگاه و انجام موفقیت‎آمیز عملیات برفروبی، شاهد نواقصی در خدمات‎رسانی و کمبود امکانات یخ‎زدایی هواپیما توسط برخی شرکت‎های هواپیمایی بودیم که در حال حاضر تعهد داده‎اند امسال نسبت به تأمین امکانات و تجهیزات یخ‎زدایی اقدام کنند تا مشکلی از این بابت به وجود نیاید.

مدیرکل فرودگاه‎های استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه سوء مدیریت منجر به بروز بحران می‎شود، گفت: چه در هنگام آغاز بارش‎ها و چه صبح بعد از بارش برف، مسئولان شرکت‎های هواپیمایی باید حضورداشته باشند و بر فرآیند آماده‎سازی و یخ‎زدایی هواپیما نظارت جدی انجام دهند و اگر چنانچه قرار است پروازی به دلایل شرایط نامناسب جوی باطل شود به موقع به مسافران اطلاع‎رسانی کنند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « تین نیوز » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1