19 مارس 2024 - 12:16

نشست بررسی مشکلات هتلداران اهواز برگزار شد

22 اکتبر 2018 - 16:00 dsfr.ir/at5jl

نشست بررسی مشکلات هتلداران

نشست هم‎اندیشی‎ به منظور بررسی مشکلات هتلداران اهواز با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در هتل پارس اهواز برگزار شد.

علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی این استان، با اشاره به برپایی این نشست افزود: هتلداری ویترینی از فعالیت‎های حوزه گردشگری است که البته با چالش‎هایی نیز مواجه است؛ از این رو طی این نشست، هتلداران پیشنهاداتی را مطرح کردند و ما نیز ضمن این‎که درصدد دنبال کردن بخشی از خواسته‎های آنان هستیم، پیشنهاداتی را باتوجه به شرایط خاص اقتصادی حکم‎فرما بر کشور، به آن‎ها ارائه کردیم.

باتوجه به این‎که طی ماه آینده احتمالاً اتفاقات دیگری نیز در حوزه تحریم‏‎ها در کشور رخ دهد، پیشنهاد کردیم که این هتلداران حوزه فعالیت خود را مورد آسیب‎شناسی قرار دهند و بسته‎ پیشنهادی‎ را ظرف حداکثر دو هفته آینده به ما را ارائه دهند و در این بسته‎ها راهکارهایی پیشنهاد کنند که چگونه از این دوره بدون آن‎که رونق گردشگری دچار مشکل یا نوسان شود عبور کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با بیان این‎که یکی دغدغه‎ها در این حوزه، موضوع هزینه اتاق برای گردشگران داخلی و خارجی است گفت: معتقدم بر مبنای کار کارشناسی اگر بتوانیم هزینه اتاق را از گردشگران خارجی به دلار محاسبه و اخذ کنیم، منطقی‎تر خواهد بود؛ چراکه درحال حاضر قیمت هتل‎های ما در بحث ارزی، بسیار ناچیز است که این لطمه جدی به بازار گردشگری و هتلداری وارد می‎کند.

او با تاکید بر این که حمایت از هتلداران وظیفه اصلی و خطیر مجموعه اداره‎کل میراث فرهنگی استان است اظهار امیدواری کرد: «در فضای تعاملی با شهرداری و مجموعه شرکت آب و برق و گاز و خدمات‎رسانی این ارگان‎ها، وضع خدمت‎رسانی به گردشگران در هتل‎ها نیز شکل مطلوب‎تری به خود گیرد.»

در این نشست درخصوص این موارد صحبت شد و به راهکارها و توافقاتی نیز رسیدیم و امیدواریم که با همکاری تمام بخش‎ها مشکلات به سرانجام برسد.

این نشست بهانه‎ای نیز برای تجلیل از زحمات هتلداران شهرستان اهواز در طول سال گذشته به ویژه ایام نوروز و نیز تبریک روز جهانی جهانگردی به این هتلداران بود که در پایان نشست تقدیری نیز از این عزیزان انجام شد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1