28 مارس 2024 - 16:31

6 پیشنهاد برای بهبود پیج‎ های گردشگری در اینستاگرام

16 اکتبر 2018 - 08:00 dsfr.ir/p187g

6 پیشنهاد برای بهبود پیج‎ های گردشگری در اینستاگرام
tejaratnews.com
اینستاگرام

امروزه اینستاگرام به عنوان یکی از مهم ترین شبکه های اجتماعی فعالیت می کند. این فضا به سبب جذب مخاطب انبوه و امکان به اشتراک گذاری عکس، فیلم و متن مورد توجه کسب و کارهای گوناگون از جمله گردشگری قرار گرفته است. اما با وجود هزاران پیج و گروهی که در زمینه مشابه فعالیت می کنند، چگونه می توانید خودتان را به مخاطبان و مشتریان بالقوه نشان دهید؟ در این مطالب برایتان از ۶ نکته ساده و کاربردی گفته ایم که رعایت آنها می تواند شما را حرفه ای تر نشان دهد و افراد بیشتری را به سمت تان جذب کند.

انتخاب تصویر مناسب برای پروفایل
اولین گام انتخاب تصویری مناسب، شفاف و مشخص برای پروفایل است. برای بیشتر کسب و کارهای گردشگری لوگوی شرکت می تواند انتخاب مناسبی باشد؛ لوگویی که به عنوان برند در ذهن مخاطب نقش بسته است و نهایتا می تواند گاهی به فراخور موقعیت ها، فصل ها و رویدادهای مهم تغییر کوچکی داشته باشد. در نهایت پیشنهاد می شود برای عکس پروفایل سازمان ها از تصاویر افراد استفاده نشود و تا حد ممکن پروفایل بازتابی از کسب و کار و برند باشد.

بیوگرافی مناسبی بنویسید
اگر شما صاحب یک آژانس گردشگری هستید و سفرهایتان به مناطق معمول و شناخته شده است، باید همین موضوع را به صورت شفاف اما دلچسب در بیوگرافی بنویسید. بیوگرافی باید به صورت صادقانه، صمیمانه و خلاصه از کار و حرفه تان بگوید و موجب سردرگم شدن مخاطب نشود. مطالبی که قرار است در آینده صفحه تان را پر کند باید با بیوگرافی که نوشته اید همخوانی داشته باشد.

اسم مناسبی داشته باشید
نامی که برای صفحه تان انتخاب می کنید بسیار مهم است و باید برای انتخاب آن، امکان جست وجوی آسان در بین مخاطبان تان را در نظر بگیرید. اگر وب سایت دارید انتخاب نام صفحه مطابق با نام سایت تان می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد و اگر سایت ندارید دو نکته را رعایت کنید؛ نخست اینکه سعی کنید کمتر از خط تیره برای ساختن نام صفحه استفاده کنید و دوم اینکه در نظر داشته باشید پیدا کردن نام صفحات در اینستاگرام به سادگی دیگر موتورهای جست وجو نیست و در نتیجه رعایت اصل سادگی و شفافیت در انتخاب نام بسیار اهمیت دارد. بهتر آن است که نام شما بخشی از فعالیت هایتان را نشان دهد. مثلا اگر شما صاحب یک کافه هستید، در کنار نامتان عنوان «کافه» را حتما ذکر کنید و به مخاطبان کمک کنید تا راحت تر شما را پیدا کنند.

Story Highlights را از یاد نبرید
به دلیل آنکه ساختار اینستاگرام، استوری ها را فقط برای بیست و چهار ساعت به مخاطبان نمایش می دهد، استفاده از استوری های ماندگار می تواند بسیار اثرگذار باشد. این استوری ها مزیت رقابتی شما را نسبت به رقبا نشان می دهند، می توانند اعتماد مخاطب برای دنبال کردنتان را افزایش دهند و تبدیل به ابزاری شوند که به واسطه آن دوستان تان شما را به دیگران معرفی کنند. مهم ترین نکته برای استفاده از این ابزار این است که به تعداد آنها توجه کنید؛ یعنی نه آنقدر تعدادشان زیاد باشد که مخاطب از دنبال کردنشان کلافه شود و نه آنقدر کم که مخاطب نتواند تصویر ذهنی درستی از فعالیت های شما به دست بیاورد.

عکس مناسب انتخاب کنید
به تجربه ثابت شده که بسیاری از مخاطبان اینستاگرام اول عکس ها را بررسی می کنند و بعد سراغ خواندن متن ها می روند. در نتیجه انتخاب عکس مناسب می تواند افراد را به سمت شما جذب و آنها را ترغیب به خواندن متن های مورد نظرتان کند. همان طور که در مطالب پیشین برایتان گفتیم تصویری که ویژگی های یک عکس مناسب را دارد باید دارای کادربندی مناسب باشد، قوانین کپی رایت در آن رعایت شود و با توجه به نقاط طلایی عکس، سوژه ها جانمایی شوند. استفاده از افراد، در حین استفاده از خدمات و محصولات شما می تواند به مشتریان احساس خوشایند تری را منتقل کند. مثلا اگر برای تور جنگل الیمستان تبلیغی را در صفحه خود گذاشته اید یک عکس که در آن دو مسافر با لباس مناسب سفر و کوله پشتی در حال عبور از جاده ای هستند، بسیار از مناسب تر از تصویری است که فقط زیبایی های جنگل را نشان می دهد. عدم استفاده از فیلترهای نامناسب یا استفاده زیاد از عکس های فتوشاپی می تواند اعتماد مخاطبان بیشتری را جذب کند و مطالب شما مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

بهترین متن ها را برای تصاویر بنویسید
بعد از انتخاب تصاویر حالا وقت نوشتن کپشن های مناسب است. در محیط اینستاگرام بیشتر متن ها ساده، صمیمانه و غیرمستقیم هستند. بیشتر مخاطبان از خواندن متن ها و شعرهای زیبا لذت می برند و تصاویر با توجه به کپشن ها برایشان معنا پیدا می کند. اگر می خواهید تبلیغی در صفحه خود بگذارید حتما این مورد را در نظر بگیرید و یک راست سراغ تعریف و تمجید از محصولات تان نروید بلکه سعی کنید به صورت غیر مستقیم مخاطبان را با خود همراه سازید. بعد از نوشتن متن ها چند بار با دقت آنها را بخوانید و از نظر نبود غلط های املایی و نگارشی آنها را بررسی کنید. از نشانه ها در جای مناسب استفاده کنید و با کمک آنها توجه مخاطب را برای آنکه متن را تا انتها بخواند جذب کنید. امیدواریم در تولید محتوا برای صفحات اینستاگرام خود موفق باشید و با بهترین پست ها موفق به جذب مخاطبان واقعی که روزی تبدیل به مشتریان دائمی خواهند شد، شوید.

« دنیای سفر » این نوشته را از « دنیای اقتصاد » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1