19 مارس 2024 - 08:50

اولین مرکز اقامتی در دل یک کاروانسرای تاریخی در استان مرکزی راه اندازی می شود

8 اکتبر 2018 - 16:00 dsfr.ir/nc05v

کاروانسرای تاریخی

کاروانسرای دودهک دلیجان با سرمایه بخش خصوصی در حال مرمت اصولی و تجهیز است تا در ابتدای سال آینده شاهد بهره برداری از اولین مجتمع اقامتی و پذیرایی در دل یک کاروانسرای تاریخی باشیم.

سید محمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی این استان، روز یکشنبه 15 مهرماه 97 با اعلام این خبر افزود: کاروانسرای دودهک شهرستان دلیجان با حجم سرمایه گذاری 50 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در حال مرمت اصولی است که این روند تا نوروز 97 ادامه خواهد یافت و پس از آن تزئینات و تجهیز گسترده مجتمع صورت خواهد گرفت تا این مکان تاریخی با حفظ کلیه مباحث مرمتی و کارشناسی به اولین مجتمع اقامتی قرار گرفته در یک کاروانسرای تاریخی استان تبدیل شود.

در حال حاضر 20 اشتغال مستقیم و 50 اشتغال غیر مستقیم حول محور این پروژه ایجاد شده که با بهره برداری کامل پروژه 40 شغل مستقیم و 120 شغل غیر مستقیم ایجاد خواهد شد و در عین حال شغل های پایداری نیز در روستای دودهک ایجاد خواهد شد که به توانمند سازی جامعه محلی نیز منتهی می شود.

17 اتاق اقامتی با ظرفیت 70 نفر، دو تالار پذیرایی، یک رستوران سنتی، کافه و حمل و نقل با کالسکه از برنامه هایی است که برای تکمیل به حمایت دستگاه های خدمات رسان نیاز دارد تا بتوان افق های روشن تری را برای توسعه این مجتمع ترسیم کرد.

واگذاری اماکن تاریخی برای انجام مرمت اصولی به بخش خصوص و القا کابری های جدید به این اماکن نه تنها آسیبی به آنها وارد نمی کند بلکه سلامت و ماندگاری آنها را بیمه می کند چراکه حفظ بنا و اصالت آن به کلید درآمدزایی بخش خصوصی تبدیل می شود و از همین رو سرمایه گذاران با وسواس و زیر نظر متخصصان میراث فرهنگی، تمام اقدامات را با نگاه کارشناسی انجام می دهند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1