29 مارس 2024 - 13:42

گسترش طاعون و تلفات حیات وحش در منطقه شکار ممنوع طالقان

7 اکتبر 2018 - 18:00 dsfr.ir/uw1f9

حیات وحش

پس از وقفه یک هفته ای از گسترش بیماری و تلفات حیات وحش در منطقه شکار ممنوع طالقان، متاسفانه از روز پنجشنبه تا کنون لاشه دو بز وحشی درگیر با بیماری طاعون در منطقه مشاهده شده که این نشانگر عدم کنترل بیماری و فعال بودن ویروس طاعون در منطقه است.

اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز اعلام کرد؛ دوره دوم گسترش بیماری طاعون و تلفات حیات وحش در منطقه شکار ممنوع طالقان آغاز شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز ـ فردین حکیمی با اعلام این خبر گفت: پس از وقفه یک هفته ای از گسترش بیماری و تلفات حیات وحش در منطقه شکار ممنوع طالقان، متاسفانه از روز پنجشنبه تا کنون لاشه دو بز وحشی درگیر با بیماری طاعون در منطقه مشاهده شده که این نشانگر عدم کنترل بیماری و فعال بودن ویروس طاعون در منطقه است.

از زمان مشاهده اولین لاشه در منطقه، تمام همکاران محیط بان به حالت آماده باش هستند و به همراه جوامع محلی، هیئت های ورزشی و ماموران برخی از ادارات به ویژه دامپزشکی، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در حال پایش منطقه بوده و ضمن ضدعفونی آبشخورها و سایر منابع آبی، در صورت مشاهده لاشه جدید، اقدام به سوزاندن و دفن بهداشتی لاشه ها می کنند.

حکیمی میزان تلفات حیات وحش از بدو شیوع بیماری تا کنون را حدود 17 راس اعلام کرد و افزود: امید است با استمرار همکاری ادارات و جوامع محلی، بیماری مذکور در ظرف زمان کوتاهتری مهار شده و شاهد تلفات کمتری در حیات وحش منطقه باشیم.

« دنیای سفر » این نوشته را از « خبرگزاری تسنیم » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1