28 مارس 2024 - 19:57

آفریقای جنوبی از لغو ویزا با ایران خبر داد

27 سپتامبر 2018 - 10:00 dsfr.ir/iw418

روادید

دولت آفریقای جنوبی اعلام کرد برای رونق بیشتر صنعت گردشگری در مراحل نهایی کردن «رژیم لغو ویزا» با برخی کشورها از جمله ایران قرار دارد.

«ملوسی گیگابا» وزیر کشور آفریقای جنوبی اعلام کرد با افزایش تعداد قراردادهای برنامه لغو روادید با کشورهای مختلف در تلاش است صنعت گردشگری و سرمایه گذاری در این بخش را تقویت کنند. 

این تغییرات بخشی از یک برنامه وسیع اقتصادی است که «کریل رامافوزا»، رییس جمهور آفریقای جنوبی درباره آن سخن گفت و اعلام کرد: قصد داریم آفریقای جنوبی را به توسعه یافته ترین کشور از دل رکود اقتصادی تبدیل کنیم.

وزیر کشور آفریقای جنوبی در این باره توضیح داد: ما نقش مهمی در جذب سالانه بیش از ۱۰ میلیون بازدیدکننده بین المللی به کشور شامل گردشگران، مسافران تجاری، سرمایه گذاران و مردم کشورهای همسایه داریم و میلیون ها شغل در کشور با فعالیت اقتصادی حاصل از سفر این مسافران حفظ شده است.
جذب بیشتر گردشگران هند و چین در درجه اول اهمیتِ توسعه گردشگری در آفریقای جنوبی قرار دارند و این دو کشور از ماه آینده می توانند از تسهیلات جدید برای سفر به آفریقای جنوبی شامل امکان درخواست برای دریافت ویزای ۵ ساله چندبار ورود استفاده کنند. 

مذاکرات برای شامل شدن چندین کشور دیگر در آفریقا و مناطق خاورمیانه و شرق اروپا از جمله ایران، عربستان سعودی، مصر، قطر و امارات در برنامه لغو ویزای سفر به آفریقای جنوبی در "مراحل نهایی" قرار دارد.

سهم صنعت گردشگری در تولید ناخالص ملی آفریقای جنوبی بیش از ۲۸ میلیارد دلار (۸ درصد) است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1