29 مارس 2024 - 01:55

سومین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی، گردشگری و سوغات محلی در شهرکرد برپا می شود

25 سپتامبر 2018 - 14:00 dsfr.ir/2593c

سومین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی، گردشگری و سوغات محلی در شهرکرد برپا می شود
tasnimnews.com
نمایشگاه صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: سومین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی، گردشگری و سوغات محلی در شهرکرد برپا خواهد شد.

بهمن عسگری سوادجانی مدیرکل میراث فرهنگی این استان، تأکید کرد: این نمایشگاه از 9 تا 13 ماه جاری با حضور استان های منطقه مرکز کشور شامل اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، مرکزی، قم، همدان و یزد در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی شهرکرد گشایش می یابد.

سومین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی، گردشگری و سوغات محلی شهرکرد به منظور تحقق اهداف شعار امسال به نام "حمایت از کالای ایرانی" که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نامگذری شده در 100 عرفه برپا می شود.

عسگری سوادجانی تصریح کرد: معرفی قابلیت ها و پتانسیل های هنرمندان و صنعتگران حوزه صنایع دستی استان های منطقه مرکزی کشور از مهمترین اهداف برپایی این نمایشگاه به شمار می رود.

بازاریابی، بازارسازی و فراهم کردن بسترهای فروش برای تولید کنندگان صنایع دستی به منظور یافتن بازار مصرف و فروش بیشتر محصولات آنان از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه محسوب می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: صنایع دستی یک کالای 100 درصد ایرانی بوده و تمامی فرآیندهای آن در داخل کشور وجود دارد و به همین منظور به عنوان کالایی داخلی ورد حمایت و توجه است.

صنایع دستی مصداق اقتصاد مقاومتی و اقتصاد درون زا بوده که بدون هیچ گونه وابستگی در حال تولید است و تحریم ها هیچ اثری بر روند تولید آن ندارد.

امسال برای نخستین بار غرفه های گردشگری نیز در راستای معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های گردشگری استان های منطقه مرکزی کشور در سومین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی، گردشگری و سوغات محلی شهرکرد در نظر گرفته شده است.

با توجه به ثبت شهرکرد به عنوان "شهر ملی نمد" فضای مخصوصی برای این هنرصنعت استان در سومین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی، گردشگری و سوغات محلی شهرکرد پیش بینی شده است.

سومین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی، گردشگری و سوغات محلی شهرکرد 9 تا 13 مهر از ساعت 16 تا 22 برای بازدید علاقه مندان، سرمایه گذاران، هنرمندان و قشرهای مختلف در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی شهرکرد دایر است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1