19 مارس 2024 - 08:55

هتل های ایتالیا مجهز به نمازخانه و غذای حلال می شوند

24 سپتامبر 2018 - 14:00 dsfr.ir/t75bk

گردشگری حلال

هتل های لوکس ایتالیایی برای جذب گردشگران مسلمان، خود را مجهز به نمازخانه، جانماز در اتاق ها، جهت قبله، غذای حلال و حتی ارایه سحری در ماه مبارک رمضان می کنند.

تاکنون 15 هتل 4 و 5 ستاره در شهر فلورانس در شمال ایتالیا خود را با نیاز مشتریان مسلمان خاورمیانه ای تطبیق داده اند. بر اساس مطالعات به عمل آمده، گردشگران عرب مسلمان حاضر هستند از 10 تا 100 هزار یورو در سال را برای سفرهای خود هزینه کنند و شهرهای فلورانس، ونیز، رم و میلان از جمله شهرهای مورد علاقه این گردشگران هستند که خود یک بازار جذاب برای هتل هایی است که در حال حاضر در فلورانس تصمیم گرفته اند به طرح موسوم به دوستانه با مسلمان'muslim friendly' بپیوندد.

'فرانچسکو بکی' رئیس اتحادیه هتلداران شهر فلورانس به این روزنامه گفت: یک سال است در حال کار در این زمینه هستیم.ما با امام جماعت شهر فلورانس و استانداری برای درک بهتر چگونگی مجهز کردن هتل هایمان صحبت کرده ایم و تاکنون 15 هتل 4 و 5 ستاره به این طرح پیوسته اند و یقین داریم که تعداد آنها بیشتر خواهد شد. ما بر اساس این طرح، برخی نکات و جزئیات مهم برای مسلمانان، مانند مجهز کردن اتاق هتل ها به فرش جانماز، نشان دادن جهت قبله در اتاق ها، ارایه غذای حلال و حتی سحری در ماه رمضان را در نظر گرفته ایم.

سعی داریم امکانات اقامتی برای پذیرش مشتریان مسلمان خود را ایجاد کنیم، امکاناتی که بسیاری از شهرها در جهان ، پیشتر فراهم کرده بودند. گردشگران خاورمیانه ای برای شهر ما مهم محسوب می شوند و تفاوت زیادی با گردشگران خودی دارند. این گردشگران در صورت مجهز بودن هتل ها به نمازخانه و غذای حلال، خوب هزینه می کنند.

براساس آمارهای موجود بیش از 30 هزار گردشگر در سال از کشورهای خاورمیانه ای مانند امارات، عربستان، ایران، عراق، کویت، عمان، قطر، سوریه، بحرین، اردن و یمن به شهر ما سفر می کنند.

در شهر فلورانس حتی یک باشگاه ورزشی خاص خانم های مسلمان باز شده است تا به آنها اجازه دهد در ساعاتی معین و با آزادی کامل ورزش کنند بدون اینکه مردی وارد این باشگاه ها شود.
 

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1