25 آوریل 2024 - 18:49

همایش تجلیل از صنعتگران صنایع دستی استان کرمانشاه برگزار شد

13 سپتامبر 2018 - 10:00 dsfr.ir/nk0wv

تجلیل از صنعتگران صنایع دستی

طی مراسمی از هنرمندان صنعتگر برتر، دریافت کنندگان نشان ملی و پیشکسوتان و فعالان صنایع دستی استان کرمانشاه تجلیل شد.

این مراسم روز یکشنبه 18 شهریور 97 به حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان و پیشکسوتان در هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد.

جلیل بالایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه در این مراسم گفت: صنایع دستی تنها درصورتی می تواند پایدار بماند که آن را اقتصادی کنیم.

او با اشاره به راه اندازی خانه صنایع دستی و نمایشگاه دائمی صنایع دستی در کرمانشاه طی یک سال گذشته، اظهار کرد: امروزه شاهدیم در کنار نمایشگاه هایی که با موضوعات و رشته های مختلف برگزار می شود، غرفه های صنایع دستی نیز حضوری پررنگ دارند که این اتفاقات نشان می دهد صنایع دستی در کشور در حال بیرون آمدن از حاشیه و قرار گرفتن در متن است.

بالایی به نام گذاری سال 97 با عنوان سال"حمایت از کالای ایرانی" از سوی مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: امسال فرصتی است که صنایع دستی را به عنوان کالای اصیل ایرانی معرفی و برای آن بازاریابی کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه، صنایع دستی را از جمله مصادیق اصلی اقتصاد مقاومتی خواند و افزود: در سال گذشته در فاصله چند ماه، 1200 نفر مهارت های صنایع دستی را فرا گرفتند که این عدد به اندازه چند سال آموزش صنایع دستی در کرمانشاه بود.

او با بیان اینکه صنایع دستی به مرور به عنوان یک اولویت در استان مطرح شده است، اعلام کرد: درحوزه بسته بندی، بازاریابی و طراحی صنایع دستی از جهاد دانشگاهی استان که به اجرای فعالیت های نوآورانه می پردازد، کمک گرفته ایم.

به گفته بالایی، برقراری ارتباط بیشتر بین هنرمندان صنعتگر و جهاددانشگاهی کرمانشاه در دستورکار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان قرار گرفته است.

همچنین در تلاش هستیم تا با راه اندازی کمیسیون گردشگری و صنایع دستی در اتاق بازرگانی کرمانشاه، زمینه ورود تعدادی از هنرمندان صنعتگر استان به بازارهای جهانی را با گرفتن کارت بازرگانی و تجاری فراهم کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه، با تأکید بر اینکه صنایع دستی کرمانشاه نیازمند نوآوری است، عنوان کرد: هنر صنایع دستی نسل به نسل درکرمانشاه منتقل شده و رسالت کنونی ما این است که برای احیا معرفی و بروزرسانی آن تلاش کنیم.

اگر می خواهیم صنایع دستی پایدار باشد، باید آن را اقتصادی کنیم. در غیر این صورت تنها کسانی می توانند در این پیشه باقی بمانند که شغل دومی در کنار صنایع دستی داشته باشند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1