19 مارس 2024 - 08:06

افزایش 20 درصدی نرخ هتل ها پیشنهاد می شود

12 سپتامبر 2018 - 16:00 dsfr.ir/7v54j

هتلداری

رئیس جامعه هتل داران ایران گفت: نرخ جدید تعرفه های اقامت در هتل ها مهرماه به هیات دولت ارائه می شود که پیشنهاد افزایش نرخ تا 20 درصد است.

جمشید حمزه زاده در حاشیه مجمع هتل داران در هتل هویزه تهران اظهار داشت: افزایش نرخ هتل و اماکن اقامتی در بازه زمانی مهرماه هر سال پیشنهاد می شود که هفته آینده بعد از جمع بندی و جلسه با جامعه هتل داران کشور، افزایش قیمت پیشنهادی به هیات دولت ارائه می شود.

وی با بیان اینکه تورم در سال های گذشته حدود 9 تا 12 درصد بوده و امسال این میزان به 50 درصد رسیده، افزود: امسال پیش بینی می شود قیمت تخت های هتلی و اقامتی تا حدود 20درصد افزایش یابد.

رئیس جامعه هتل داران ایران به افزایش تعرفه آب و برق (حدود چهار برابر) و بحث مالیات بر ارزش افزوده، اشاره کرد وگفت: افزایش مالیات باعث شده که 35درصد درآمد هتل ها به عوارضات مالیاتی اختصاص یابد که این امر باعث گران تر شدن اقامت برای هم وطنانمان می شود.

در این خصوص جلساتی با نمایندگان مجلس، رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور و سایر نهاد های متولی برگزارشده تا پیشنهاد معافیت برای این اماکن اقامتی درنظرگرفته شود.

به گفته وی در بسیاری از کشور های دنیا برای توسعه صنعت گردشگری معافیت هایی برای اماکن اقامتی صادر می شود.

رئیس جامعه هتل داران ایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت هتل 5ستاره در کشور های جهان 300تا 500دلار بوده که این میزان در ایران برای هر نفر 30 تا 50 دلاراست.

در جلسه که با رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور برگزارشد این موضوع در کمیته مشترک بررسی تا هزینه ها برای گردشگران خارجی و با قیمت روز جهانی و با ارز رایج محاسبه شود.

حمزه زاده تصریح کرد: در حال حاضر 2 هزار هتل و هتل آپارتمان فعال در کشور و 800 هتل و هتل آپارتمان در دست ساخت می باشند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1