28 مارس 2024 - 18:53

سهم ۱.۵ درصدی ایران از گردشگری جهانی

11 سپتامبر 2018 - 16:00 dsfr.ir/x95qh

سهم ۱.۵ درصدی ایران از گردشگری جهانی
farsnews.com
صنعت توریسم

سازمان جهانی گردشگری (WTO) در جدیدترین گزارش خود از رشد منفی صنعت گردشگری ایران در بازه زمانی ۲۰۱۷-۲۰۱۶ خبر داد.

بر اساس اطلاعات موجود در نسخه جدید (اگوست) گزارش سازمان جهانی گردشگری از روندهای گردشگری بین المللی در سال ۲۰۱۷ میلادی، ایران در سال گذشته میلادی در مجموع پذیرای ۴ میلیون و ۸۶۷ هزار نفر گردشگر بوده است که در این رقم مقایسه با ۴ میلیون و ۹۴۲ هزار نفری گردشگر خارجی که در سال ۲۰۱۶ به ایران سفر کردند، حاکی از رشد منفی ۱.۵ درصدی است. 

همچنین شمار گردشگران خارجی ایران در سال ۲۰۱۰ نیز در این گزارش ۲ میلیون و ۹۳۸ هزار نفر عنوان شده است. 

در این گزارش سهم ایران از بازار جهانی گردشگران بین المللی ۱.۵ درصد عنوان شده است. همچنین میزان درآمدهای گردشگری ایران در این گزارش در سال ۲۰۱۰ میلادی ۲ میلیارد و ۴۳۸ میلیون دلار و در سال ۲۰۱۶ میلادی ۳ میلیارد و ۷۱۳ میلیون دلار اعلام شده اما میزان درآمدهای گردشگری ایران در سال ۲۰۱۷ اعلام نشده است!

این در حالی است که تخمین مسئولان سازمان میراث فرنگی صنایع دستی و گردشگری ایران بر این بود که در همین سال درآمد گردشگری نزدیک به ۶ میلیارد دلار بوده است. پیش تر مسئولان سابق سازمان نیز در اعلام آمار درآمد گردشگری ایران برای سال ۹۵ مقارن با ۲۰۱۶ رقمی حدود ۸ میلیارد دلار را اعلام کرده بودند اما آمارهای اعلامی از سوی سازمان جهانی گردشگری برای سال ۲۰۱۶ (۳ میلیارد و ۷۱۳ میلیون دلار) حدود ۴۶ درصد کمتر است. 

افت گردشگری ایران در سال ۲۰۱۷ در حالی اتفاق افتاده است که شورای جهانی سفر و گردشگری پیش بینی کرده بود در این سال شمار گردشگران ورودی به ایران با ۱۶ درصد رشد همراه خواهد بود و به ۵ میلیون و ۵۱۳ هزار نفر می رسد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1