19 مارس 2024 - 05:37

به زودی ۲۸۰ هتل ۴ و ۵ ستاره در ایران خواهیم داشت

28 اوت 2018 - 08:00 dsfr.ir/9y7d9

به زودی ۲۸۰ هتل ۴ و ۵ ستاره در ایران خواهیم داشت
utiran.com
هتلداری

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: با اتمام پروژه های در دست اجرا تعداد هتل های چهار و پنج ستاره ایران به ۲۸۰ هتل خواهد رسید.

مراسم افتتاحیه رویداد همدان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سالن همایش های استانداری همدان برگزار شد در این برنامه علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جمع میهمانان حاضر در این مراسم گفت: جای خوشبختی است که در نخستین سال فعالیت دولت دوازدهم شاهد برگزاری رویدادهای ارزنده بین المللی با محوریت گردشگری هستیم. برگزاری رویداد همدان ۲۰۱۸، تبریز ۲۰۱۸، جشن های ثبت جهانی آثار ایران و ... نشاطی مضاعف به چرخه فعال گردشگری ایران داده است.

امروزه تردیدی برای مسئولان و برنامه ریزان توسعه باقی نمانده که گردشگری بهترین ابزار برای توسعه پایدار با کمترین هزینه اقتصادی و اجتماعی و بیشتری بازده است.

سال ۲۰۱۷ در حالی از سوی سازمان ملل متحد، گردشگری پایدار، ابزار توسعه نام گرفته بود که صنعت گردشگری همچنان به رشد خود ادامه داد. طبق آخرین آمار در سال ۲۰۱۷ شاهد رشد ۷ درصدی و جابجایی یک میلیارد و ۳۲۲ میلیون گردشگر بین المللی بوده ایم.

ایران با درک اهمیت صنعت گردشگری در اقتصاد جهانی و توسعه پایدار عزم خود را برای ایفای سهم واقعی گردشگری کشورمان در اقتصاد داخلی و بین المللی جزم کرده است در این میان برگزاری رویدادهای بین المللی به عنوان یکی از ابزارهای کارآمد در معرفی مقاصد گردشگری می تواند نقش موثری در معرفی ظرفیت های این صنعت ایفا کند.

موضوع انتخاب یکی از شهرهای ایران به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در سال ۲۰۱۸ در نشست مقامات ارشد گفتگوی همکاری آسیا که در سال ۹۳ در بحرین برگزار شد مطرح و مورد تایید نشست قرار گرفت. در همین راستا پیشنهاد شهر همدان از سوی ایران در دومین نشست وزرای گردشگری ACD ارائه و از طریق وزارت خارجه به دبیرخانه مجمع اعلام شد.

انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی برگزاری کنفرانس بین المللی همدان پایتخت گردشگری آسیای ۲۰۱۸ و برگزاری چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری در همدان در کنار سایر رویدادهای برگزار شده در حال اجرا و رویدادهای آینده زمینه مناسبی برای تبلیغ ظرفیت های گردشگری استان است.

توزیع عادلانه ثروت از مسیر گردشگری میسر است. داشته های فرهنگی کشور از مسیر گردشگری قابل انتقال خواهد بود. تا قبل از دولت یازدهم در ایران ۱۲۵ هتل چهار و پنج ستاره داشتیم که این تعداد به ۱۵۸ هتل رسیده است. با اتمام پروژه های در دست این تعداد به ۲۸۰ هتل خواهد رسید.

« دنیای سفر » این نوشته را از « خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1