29 مارس 2024 - 10:53

سه اقدام مهم برای استفاده حداکثری هتل ها از تلفن همراه

20 ژوئن 2018 - 15:00 dsfr.ir/vz56d

سه اقدام مهم برای استفاده حداکثری هتل ها از تلفن همراه
donyayesafar.com
هتلداری

فناوری و رسانه های اجتماعی انتظارات سفر را تغییر داده اند. مسافران مدرن امروز نه تنها علاقه مندند در سفر وقت خود را صرف تلفن همراه خود کنند، بلکه به دنبال یک تجربه ساده، هوشمند و بدون دردسر هستند. با افزایش چشمگیر ضریب نفوذ گوشی های هوشمند در زندگی مردم و گسترش سریع خدمات اطلاعاتی، دارا بودن شناختی جامع تر از کاربردهای گوشی های هوشمند در هتل ها اهمیت زیادی دارد.

براساس آمار گوگل در مورد هتلداری و روند سفر، مسافران بیشتر از همیشه از مشاوره های سفر در داخل گوشی هوشمند خود استفاده می کنند. آمارها نشان می دهند در ایالات متحده برای جست وجوی اطلاعات سفر و مقصد، ۴۰ درصد از طریق دستگاه دسکتاپ و ۶۰ درصد از طریق دستگاه های تلفن همراه صورت می گیرد. همین تحقیقات نشان می دهد ۳۱ درصد از اقامت های تفریحی و ۵۳ درصد از اقامت های تجاری توسط تلفن های هوشمند صورت گرفته است.

همچنین رشد ۸۸ درصدی سال ۲۰۱۷ نسبت به سال ۲۰۱۶ درخصوص استفاده از این خدمات توسط تلفن همراه نشان دهنده اتفاقات مهمی است. تقریبا نیمی از افراد در قبل از سن ۳۵ سالگی از خدمات مربوطه استفاده کرده و این در حالی است که مسافران مسن تر نیز با تلفن همراه خود راحت هستند. پرسش های مربوط به سفر در گوگل دات کام در سال ۲۰۱۷ حدود ۴۰ درصد افزایش یافته و درخواست های رزرو هتل بر روی تلفن های همراه تا ۴۹ درصد افزایش یافته است.

حتی پس از ورود به یک هتل، رفتار مهمان براساس جست وجوی محیط اطراف هتل شکل می گیرد. در سال گذشته ۴۹ درصد از مهمانان هتل از عبارت «اماکن نزدیک من» استفاده کرده اند. همان گونه که آمارها می گویند جست وجو در تلفن همراه جهت رزرو مستقیم هتل در طول چندین سال گذشته به شدت افزایش یافته است و انتظار می رود در سال جاری و آتی همچنان در حال رشد باشد.

اگرچه جستجوگران همچنان نیز تمایل به بررسی و تحقیق از طریق سایر دستگاه ها داشته و همچنان ترجیح می دهند رزرو را روی دستگاه های دسکتاپ انجام دهند، ولیکن اهمیت رو به رشد تلفن همراه نمی تواند انکار شود. این روند نشان می دهد فرصت های قدرتمندی برای افزایش رزرو روی گوشی های تلفن همراه وجود دارد. طبق تحقیقاتی که Expedia منتشر کرده است باوجودی که حجم رزرو به وسیله گوشی های هوشمند هنوز با رزرو از طریق دسکتاپ اختلاف دارد اما حجم بیشتری از کاربران، جست وجو و بررسی اولیه خود را از طریق تلفن همراه انجام می دهند.

در این تحقیق همچنین مشخص شده که ۶۸ درصد از رزروهای هتل که از طریق تلفن همراه انجام شده کمتر از ۲۴ ساعت مانده به زمان اقامت بوده و نتیجه گیری شده است که تلفن همراه، نخستین ابزار برای رزروهای دیرهنگام است. در تحقیقات مشترکی که توسط Sojern و Google برای استفاده از دستگاه های رزرو هتل انجام گرفت نیز مشخص شد ۲۳ درصد از جست وجوهای برندهای هتل های لوکس و ۷۵ درصد از جست وجوهای برندهای هتل های معمولی روی گوشی تلفن همراه صورت گرفته است.

همین مطالعات نشان داد تلفن همراه در حال حاضر مهم ترین دستگاه برای جست وجو در هتل ها است و جست وجوی هتل های لوکس، سریع ترین میزان رشد را بین سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ نصیب خودساخته است. Sojern و Google نتیجه گرفتند، هرچند تغییر دیدگاه بسیار سخت و پیچیده است ولیکن امروزه اهمیت رو به رشد تلفن همراه را نمی توان نادیده گرفت. در این بحث سه کار مهمی که می توان برای استفاده حداکثری از تلفن همراه جهت افزایش رزرو و کسب درآمد اضافی در هتل ها انجام داد، بررسی می شود.

۱. بهینه سازی فرآیند رزرو هتل برای کاربران تلفن همراه در تمام مراحل: گرچه اکنون اکثر هتل ها وب سایت های زیبا و ساده ای دارند اما آنها اغلب برای استفاده توسط تلفن همراه بهینه سازی نشده اند. مشکلاتی مانند چیدمان غلط اطلاعات، واردکردن شماره کارت بانکی، مشاهده و نگهداری صورت حساب ها و... ازجمله مواردی هستند که به تجربه ناراحت کننده ای منجر می شوند. درحالی که رفع این مسائل یکی از ساده ترین مواردی است که هتل می تواند برای افزایش رزرو آنلاین انجام دهد، ولی به دلایلی دائما رسیدگی به آنها به تاخیر می افتد.

۲. اطمینان از رزروهای انجام شده: مسافر امیدوار است با رزرو انجام شده روی گوشی تلفن همراه خود، می تواند به راحتی به خدمات رزرو شده دست یابد. خدشه در این امید می تواند مشکلات بسیاری برای مسافر و هتل به وجود آورد. برخی از مشتریان ممکن است عادت به ذخیره کردن کامل واچر هتل روی تلفن همراه خود نداشته باشند و این امر ممکن است مشکلاتی را در مقصد برایشان ایجاد کند. برخی از برندهای تجاری پیشرو مانند Airbnb با ارائه راهکارهایی ساده و مستمر به شدت به دنبال ایجاد این امنیت خاطر و اطمینان هستند.

۳. ایجاد محتوا در مقصد: تحقیقات گوگل نشان می دهد نیمی از مسافران بین المللی از گوشی های هوشمند خود در مقصد برای انجام کارهای مربوطه استفاده می کنند. این یک فرصت عالی برای جذب مهمانان به وب سایت هتل است. بسیاری از هتل ها پس از ورود مهمانان به اینترنت، به طور خودکار به وب سایت هتل وصل می شوند. این گرچه خوب است اما بهینه نیست. می توان در لحظه وصل شدن مهمانان را به بازدید از یک تور مجازی برد یا پیشنهاد های ویژه ای را طراحی و برای او عرضه کرد. هتل می تواند از این فرصت برای ارائه سایر خدمات خود استفاده کند.

بر اساس تحقیقات، مسافران مدرن امروز به طور فزاینده ای از گوشی های هوشمند خود برای برنامه ریزی سفرها و رزرو هتل استفاده می کنند. بااین حال درصد بالایی از مسافران کماکان هنگام رزرو نهایی به حفظ عادات خرید از دسکتاپ ادامه می دهند. ارائه دهندگان خدمات هتلداری باید امکان رزرو کاربر از طریق تلفن همراه را تقویت کنند تا کاربران بیشتری را برای رزرو کردن روی گوشی های هوشمند تشویق کنند. رشد فناوری استفاده از خدمات تلفن همراه نشان می دهد هتل ها باید به سرعت از این فرصت و امکان استفاده کرده و خود را هرچه زودتر و بهتر برای ارائه این خدمات مجهز کنند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « دنیای اقتصاد » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.

دیدگاه ها

  • غلامی 7 اوت 2018 - 09:53

    سلام
    بنظر من اصلا کار صحیحی نیست که مقالات دیگران را بدون اجازه و یا حتی ذکر نام نویسنده در سایت خود درج می کنید . اخلاقا و عرفا این روش اصلا پسندیده نیست. لطفا اصلاح نمایید . مقالات در این ساختار علمی ناقص کشور با مصیبت و تلاش نوشته می شود و آنوقت شما بدون حتی درج نام نویسنده خیلی راحت آنرا منتشر می کنید ؟ لطفا حتما اصلاح کنید.

  • meysam 25 اوت 2021 - 04:15

    جناب آقای غلامی؛ ممنونم بابت انتقاد تون. اما اگر نگاهی به آخر نوشته داشته باشید، متوجه خواهید شد که نام منبع درج شده است. توی سایت دنیای اقتصاد ما نامی از شما نیافتیم و به همین نام منبع یعنی «دنیای اقتصاد» بسنده کردیم. با سپاس

1