28 مارس 2024 - 18:22

صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی در روستاها «بیمه» می شوند

12 ژوئن 2018 - 11:00 dsfr.ir/jb2ed

صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی در روستاها «بیمه» می شوند
kermanshah.ir
هنرهای دستی

تفاهم همکاری میان صندوق بیمه اجتماعی رکوع (روستائیان، کشاورزان و عشایر) و سازمان میراث فرهنگی به امضای محمدرضا واعظ مهدوی، مدیرعامل صندوق و پویا محمودیان، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی رسید. طبق مفاد این تفاهم نامه، صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی در روستاها، مناطق عشایری و شهرهای کوچک، تحت پوشش خدمات پایه بیمه قرار می گیرند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر در مراسم امضای این تفاهم نامه، به تجارب نظام در ارائه خدمات اجتماعی اشاره کرد و گفت: هدف از ایجاد نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی، ارائه خدمات بیمه ای به همه آحاد جامعه است و ما امروز قدم دیگری برای رسیدن به این هدف برمی داریم.

تصمیم داریم با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تولیدگران صنایع دستی را تحت پوشش بیمه بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت قرار دهیم تا یکی از مهمترین دغدغه های هنرمندان و صنعتگران این عرصه برطرف شود.

محمودیان نیز گفت: بسیاری از مردم جهان، کشور ما را از دست ساخته های هنرمندانش می شناسند و بنابراین ما به عنوان دولت موظف به حمایت از این هنر- صنعت هستیم.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی به جایگاه جهانی ایران از نظر تنوع و کیفیت صنایع دستی اشاره کرد و گفت: حمایت از صنایع دستی مثال روشنی از حرکت در جهت رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی است و اگر روزی درهای این کشور بسته شود، یکی از معدود کالاهایی که تولیدش بدون هیچ وقفه ای ادامه می یابد صنایع دستی است.

محمودیان با تشکر از دکتر واعظ مهدوی و سایر مدیران صندوق بیمه اجتماعی رکوع، پوشش بیمه ای صنعتگران روستایی را اقدامی مهم ارزیابی کرد و افزود: همان طور که گفته شد، نگرانی از آینده یکی از مهم ترین دغدغه تولیدکنندگان ما بوده که امیدواریم امضای این تفاهم نامه، قدمی برای کاستن از این نگرانی ها باشد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1