29 مارس 2024 - 04:58

آموزش دو هزار هنرجو در رشته های مختلف صنایع دستی در سیستان و بلوچستان

4 ژوئن 2018 - 13:00 dsfr.ir/lq31d

صنایع دستی سیستان و بلوچستان

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان از آموزش سالانه بیش از 2 هزار هنرجو در این استان در رشته های مختلف صنایع دستی خبر داد.

علیرضا جلال زایی سرپرست این اداره کل، روز یکشنبه 13 خرداد با اعلام این خبر اظهار کرد: دوره های آموزشی صنایع دستی در تمامی شهرستان های استان برگزار می شود به طوری که سالانه بیش از 2 هزار هنرجو در سطح استان آموزش می بینند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان با تأکید بر آموزش خلاقانه به هنرجویان افزود: صنایع دستی استان باید با حفظ هویت و اصالت به سمت تولیدات فاخر برود.

20 خرداد روز جهانی صنایع دستی است که به همین مناسبت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان برنامه های متنوعی را در دستور کار قرار داده است.

او با اشاره به برگزاری مراسم روز جهانی صنایع دستی با حضور مسئولان و هرمندان و صنعتگران در سالن آمفی تئاتر موزه منطقه ای جنوب شرق گفت: این مراسم همزمان با روز جهانی صنایع دستی و با اجرای برنامه هایی از قبیل سخنرانی، تجلیل از هنرمندان و صنعتگران پیشکسوت و تجلیل از صنعتگرانی که نشان ملی مرغوبیت را دریافت کرده اند، برگزار می شود.

برپایی نمایشگاه تخصصی سفال با نمایش سفالینه های سراسر استان در نگارخانه موزه منطقه ای جنوب شرق نیز از برنامه های دیگری است که به مناسبت روز جهانی صنایع دستی برگزار می شود.

او به برگزاری مسابقه عکس با موضوع صنایع دستی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: فراخوان این مسابقه انجام می شود و به نفرات برتر این مسابقه جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: افتتاح خانه صنایع دستی در روستای گزمنزل چابهار، افتتاح فروشگاه صنایع دستی در زاهدان و دیدار با پیشکسوتان صنایع دستی استان از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت روز جهانی صنایع دستی برگزار خواهد شد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1