27 مارس 2024 - 17:53

مراجعه به در منازل برای فروش ارز

10 می 2018 - 12:30 dsfr.ir/qf6at

خرید و فروش ارز

مدیرکل تعزیرات استان تهران گفت: اخیراً شنیده ایم برخی افراد با مراجعه به درِ منازل اقدام به فروش ارز می کنند که اگر این موضوع صحت داشته باشد، قطعاً برخورد قانونی با آنها صورت خواهد گرفت.

محمدعلی اسفنانی، در خصوص افزایش قیمت دلار، گفت: اوج این داستان چنین روزی بود و شب گذشته هم رئیس جمهور آمریکا تکلیف را مشخص کرد اما آنچه که دولت بر آن مصمم است، تأمین مایحتاج ضروری با ارز 4200 تومان است.

دولت اعلام کرده است که در ستاد تنظیم بازار برای کالاهای اساسی ارز 4200 تومان به مقدار کافی وجود دارد که ارائه می شود و حتی مابه التفاوت ارز 3780 تا 4200 نیز پرداخت می شود.

اسفنانی با بیان اینکه کالاهای اساسی با همان قیمت سال گذشته وارد می شود، گفت: البته کالاهایی که مربوط به نهادهای دامی و طیور می شود یک افزایش قیمت جهانی داشته که هنوز تأثیر آن روی بازار ما دیده نشده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با بیان اینکه افزایش قیمت ارز در بازار قاچاق وجود دارد، گفت: متأسفانه تفکری حاکم شده که به محض گران شدن یک کالا یا سکه و ارز مردم بلافاصله برای خرید هجوم می برند و همین امر بیشتر شرایط را بحرانی می کند.

وی درباره فروشندگانی که اعلام می کنند فروش کالا ندارند ،گفت: کسانی که اقدام به فروش نمی کنند اگر مشخص شود که در قالب احتکار یا عدم عرضه کالایی را به مردم ارائه نمی دهند مطابق قانون با آنها برخورد خواهد شد.بر اساس قانون این افراد دو تا 5 برابر ارزش کالا جریمه می شوند و در مواردی کالای آنها ضبط خواهد شد.

اسفنانی اعلام کرد: اخیراً شنیده ایم که برخی افراد با مراجعه به درب منازل اقدام به فروش ارز می کنند که اگر این موضوع صحت داشته باشد قطعاً برخورد قانونی با آنها صورت خواهد گرفت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به آمار تشکیل پرونده های قاچاق کالا و ارز از ابتدای سال 97 تا کنون گفت: 319 فقره پرونده قاچاق کالا و ارز داشتیم که ارزش آنها 61 میلیارد ریال بود که از این تعداد 89 پرونده حکم برائت گرفتند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « تین نیوز » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1