28 مارس 2024 - 20:02

جشنواره گردشگری «ایل آفرید» در زاهدان گشایش یافت

7 می 2018 - 14:30 dsfr.ir/940fd

جشنواره گردشگری ایل آفرید

دومین جشنواره گردشگری «ایل آفرید» با حضور شماری از مسئولان سیستان و بلوچستان روز یکشنبه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی زاهدان گشایش یافت.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم گفت: 70 غرفه این نمایشگاه به استان های سراسر کشور و 110 غرفه دیگر به حدود 300 فعال حوزه صنایع دستی سیستان و بلوچستان تعلق دارد.

با توجه به اینکه 51 درصد جمعیت سیستان و بلوچستان روستایی و عشایر هستند این نمایشگاه فرصت ویژه ای برای آنان در زمینه بازاریابی تولیداتشان است.

علاقه مندان به جاذبه های گردشگری برای بازدید از این نمایشگاه همه روزه تا 19 اردیبهشت از ساعت 15 تا 21 می توانند به محل دائمی نمایشگاه های بین المللی زاهدان مراجعه کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شعار امسال در حمایت از کالای ایرانی در این نمایشگاه تلاش شده فضا را به سمتی ببریم که تولیدات داخلی مورد توجه قرار گیرد.

میرحسینی راه اندازی کپر به عنوان نماد بلوچستان، سیاه چادر به عنوان نماد اقوام ایرانی و خانه روستایی به عنوان نماد مردم سیستان به همراه موسیقی های نواحی مختلف کشور را از جمله برنامه های پیش بینی شده دومین نمایشگاه ایل آفرید کشور در زاهدان ذکر کرد.

نمایشگاه گردشگری ایل آفرید با هدف معرفی ظرفیت های گردشگری سیستان و بلوچستان، غذاهای بومی محلی، سوغات و هدایای استان، معرفی ظرفیت های بخش خصوصی دراین بخش برنامه ریزی شده است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1